Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Biedronka nie zgadza się ze stwierdzeniami, że stosuje nieuczciwe praktyki rynkowe

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2015 19:44

Biedronka nie zgadza się ze stwierdzeniami,  że  stosuje  nieuczciwe praktyki rynkowe

Cała branża mleczarska jest zbulwersowana wezwaniem jakie otrzymali dostawcy sieci Biedronka do natychmiastowej obniżki cen dostarczanych produktów o 15-20 proc. Jak dowiedział się portalspożywczy.pl, sieć Biedronka nie zgadza się z zarzutami odnoszącymi się do rzekomych nieuczciwych praktyk rynkowych stosowanych przez firmę, a także wykorzystywania jej dominującej roli.

- Zwracamy uwagę na to, że podlegamy pod tym względem nadzorowi realizowanemu przez niezależne instytucje i żadna z nich do tej pory nie wskazała na zarzucane nam praktyki - informuje Biuro Prasowe Jeronimo Martins.

- Nasza sieć funkcjonuje w oparciu o mechanizmy rynkowe. Ta zasada dotyczy również sposobu ustalania cen zakupu towarów. Obydwie strony negocjacji handlowych mają prawo wyrażać swoje oczekiwania dotyczące zasad kooperacji, w tym docelowej ceny produktu. Efektem tych negocjacji są zaakceptowane przez partnerów biznesowych warunki współpracy. Finalne ustalenia są zatem wypadkową oczekiwań i możliwości obydwu stron oraz obiektywnych warunków rynkowych - podkreśla Biedronka.

W pierwszych dniach kwietnia Biedronka wysłała do swoich dostawców pismo, w którym zarządała prawie natychmiastowej obniżki cen dostarczanych produktów. Obniżka miała wynieść 15-20 proc. Sieć swoje żądanie argumentuje faktem zniesienia kwot mlecznych.

Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka skierowała do Ministra Rolnictwa Marka Sawickiego oraz Premier Ewy Kopacz pismo odnośnie skutków obniżania cen zakupu produktów mleczarskich przez sieci handlowe działające na polskim rynku.

- Z wielkim zaniepokojeniem obserwujemy działania międzynarodowych sieci handlowych, szczególnie Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Polityka sukcesywnego, nieuzasadnionego żądania obniżania cen dostawcom produktów mleczarskich była przez nas sygnalizowana i podnoszona wielokrotnie. W ostatnich dniach te działania nasiliły się ponownie. Żądania natychmiastowego obniżania cen podstawowych produktów mleczarskich pojawiły się wraz z zakończeniem systemu kwotowania mleka. Zdaniem kierownictwa JMP uwolnienie rynku mleka spowodowało obniżkę cen na rynku europejskim. (...) - piszą przedstawiciele branży mleczarskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Andrzej 2015-04-22 09:25:51

    Proszę napisać osobowo, nie Jeronimo Martins, kto personalnie żąda takich obniżek... Kupiec, dyrektor czy prezes..? Niech sie wszyscy dowiedzą jak to działa!!!

  • konsument 2015-04-21 20:46:36

    Ceny w Biedronach Portugale podwyższają a od producentów chcą obniżek. Polacy nie dajcie się okradać

  • apel 2015-04-21 20:37:35

    Apel do producentów mleka.







    Podnieście ceny dla Jeronimo i Lidla o 20%.



    Podnieście ceny solidarnie wszyscy.



    Nie dajcie się im poniżać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.