Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Biedronka walczy z Lidlem na asortyment, są efekty

Autor: ABR Sesta dla dlahandlu.pl 12 czerwca 2015 10:02

Biedronka walczy z Lidlem na asortyment, są efekty

W kategoriach FMCG i produktów świeżych asortyment Biedronki jest szerszy od oferty Lidla o ponad 200 SKU. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy sieć poszerzyła asortyment o blisko 25 proc. (ok. 500 nowych pozycji). Według danych z maja, w Biedronce dostępnych jest już ponad 2400 produktów. Lidl również wprowadził nowe produkty do asortymentu (ma w ofercie 2 200 produktów), ale wzrost ich liczby nie jest tak widoczny, jak w Biedronce - wynika z badania przeprowadzonego przez ABR Sesta dla portalu dlahandlu.pl.

Kategorie, w których Lidl ma szerszy asortyment to mięso i wędliny, pokarm dla zwierząt oraz artykuły spożywcze (detalista posiada ponad 850 SKU). 

Kategorie, w których Biedronka ma zdecydowanie szerszy asortyment to garmażerka (produkty świeże wyeksponowane w lodówkach, głównie dania gotowe), napoje bezalkoholowe i alkoholowe, jak również kosmetyki. Widać, że sieć inwestuje w segmenty, które mocno się rozwijają (produkty gotowe), jak również te, które jeszcze niedawno były silnymi stronami Lidla (np. wina czy pieczywo).

Nie wolno jednak zapomnieć, że poszerzenie asortymentu wiąże się również z wprowadzaniem produktów w związku z sezonem letnim (np. więcej napojów, mrożonek, wędlin czy też wprowadzenie kosmetyków do opalania).

Analizując asortyment w podziale na rodzaj marki, Lidl mocniej inwestuje we własne marki. W kategoriach FMCG i świeże produkty, marki własne Lidla stanowią 58 proc. asortymentu, podczas gdy w Biedronce większość oferty stanowią marki producentów (udział produktów marki własnej stanowi 48 proc.). Część produktów świeżych (głównie owoce i warzywa na wagę oraz pieczywo) zostały uznane za markę "no name".

Zauważalne jest, że sieci porównują między sobą asortyment, zwłaszcza w kategoriach spożywczych, co widać m.in. po liczbie produktów w kategorii słodyczy, która jest identyczna. Jeszcze kilka miesięcy temu klienci Biedronki zwracali uwagę na to, że po sąsiedzku (często Lidl jest pierwszą alternatywą dla Biedronki) jest większy wybór i zaczęli częściej dokonywać zakupów u głównego konkurenta. Obecnie po wprowadzeniu wielu nowych produktów, sieć ponownie notuje wzrosty obrotów.

Biedronka wprowadzając nowe produkty musiała się zmierzyć z wieloma wyzwaniami, tj logistycznymi, zarządzania asortymentem i zarządzania ceną. Jednak oczekiwania klientów skierowały ją w stronę poszerzenia oferty. Warto zwrócić uwagę, że powoli zaczyna się zacierać różnica pomiędzy formatami, Biedronka liczbą SKU zbliża się do oferty supermarketów.

Upodobnienie się dyskontów do supermarketów nie oznacza, że pojawia się miejsce na nowego gracza w formacie hard-dyskont. Konsumenci nie poszukują już tylko niskiej ceny. Coraz większe znaczenie ma szerokość asortymentu, ale również sprawienie sobie przyjemności za dokonanie zakupów. A taką „nagrodą” dla konsumenta w sklepach Lidl i Biedronka jest szeroka oferta produktów przemysłowych, takich jak: tekstylia, art. motoryzacyjne, "majsterkowanie" czy zabawki dla dzieci lub, jak w przypadku Biedronki, również książek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Rzadki klient 2015-06-19 14:43:52

    Biedronka to coraz większa ruina, pogubili się walcząc z Lidlem. Nie panują już nad asortymentem, jeden bałagan. Oni robią wrzutki byleby doraźnie zwiększyć obrót, bo portugalscy właściciele ich cisną o zyski. Oszukują hasłami o niskich cenach, a już ich nie mają. Klient nie jest głupi i potrafi porównywać a nie wierzyć w ciemno obłudnej reklamie.

  • Klienttt 2015-06-13 21:55:13

    80procent treści numerycznych to jedna wielka ściema. Co do klonowania-największe firmy świata klonują, przez to obniżają koszty inwestycji. Lidl staje sie zakładnikiem własnej strategii

  • Klient obydwu sieci 2015-06-12 15:58:12

    Przepraszam, ale z czym biedronka ma konkurować? Zapraszam do sklepu tej sieci w Wągrowcu przy ul. Kasprowicza: nadąsana obsługa, kasjerki patrzące spode łba, brudna podłoga z pałętającymi się pod nogami resztkami bliżej nieokreślonych śmieci czy kosze na zakupy, których wygląd daje mi wrażenie nie czyszczonych od kilku miesięcy. Najpierw zweryfikujcie jak są prowadzone co niektóre sklepy, bo w tym komfort robienia zakupów jest dla mnie odpychający! Uważam, że właściciel powinien zmienić personel, bo jako klient czuję się w tym sklepie traktowany jak zło. W pobliskim Lidlu jest czysto, schludnie i przyjemnie, nawet standard obsługi jest przyjazny dla klienta.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.