Biedronka wyprzedziła Tesco w rankingu sieci detalicznych

Autor: Kondej Marketing, www.dlahandlu.pl 12 września 2011 09:17

W bieżącej edycji Rankingu Sieci Detalicznych prowadzonego przez firmę badawczą Kondej Marketing większość ocenianych grup poprawiła swoja punktację. Wynika to głównie z zaangażowania większych wysiłków na poprawę jakości sieci, nieraz nawet kosztem ograniczenia rozwoju organicznego.

Jak wyjasnia Kondej Marketing, dotyczy to głównie sieci o formule luźnej franszyzy, które przyłączały wiele nowych sklepów, lecz jednocześnie traciły dotychczasowych partnerów. Zauważyć można również pewną polaryzację detalicznego rynku. Używając języka sportowego można to opisać jako stopniowe rozrywanie się dużego peletonu, gdzie pojawiają się już wyraźni liderzy, jest grupa pościgowa, a niektórzy nie wytrzymują dosyć silnego tempa. Warto jednak zaznaczyć, że ta rynkowa rywalizacja stanowi formułę „open", gdzie konkurują ze sobą wielcy z małymi, krajowi a nawet lokalni z międzynarodowymi, a sklepy osiedlowe z dyskontami czy hipermarketami.

Jest to tyle uzasadnione, że tak właśnie wygląda ten rynek z punktu widzenia polskiego klienta: obok małego sklepu osiedlowego wyrasta nagle Biedronka, a klienci wkładając do koszyka pietruszkę nie zastanawiają się ile sklepów liczy dana sieć czy też kto jest jej właścicielem. Wszyscy konkurują ze wszystkimi, duzi zjadają małych, a sprytniejsi mali łączą swoje siły i gryzą wielkich po kostkach oferując świeże produkty i dostosowując asortyment produktów do swoich wiernych klientów.

W bieżącej edycji Rankingu Sieci Detalicznych po raz pierwszy na pierwsze miejsce wysunęła się sieć Biedronka (80,01), która wyprzedziła dotychczasowego lidera Tesco hipermarkety (79,98) zaledwie o 0,03 punktu. O awansie sieci Jeronimo Martins Dystrybucja zadecydowały świetne wyniki sprzedaży z 1 mkw. (4683 euro rocznie), stały rozwój organiczny, dynamiczna akcja reklamowa oraz konsekwentne inwestowanie w wizerunek, a szczególnie w przekształcanie typowych dyskontów w sklepy typu convenience. W tej wojnie dwóch gigantów Tesco nie zamierza składać broni, oferując głównie szerszy asortyment produktów w konkurencyjnych cenach i konsekwentnie rozwijając sieć mniejszych hipermarketów.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7365
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.