Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Biedronka zapowiada start małego formatu i franczyzy, by być "na każdym rogu"

Autor: www.dlahandlu.pl 29 listopada 2013 13:00

Biedronka zapowiada start małego formatu i franczyzy, by być "na każdym rogu"

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl spółka Jeronimo Martins na Dniu Inwestora w Porto zapowiedziała, że planuje uruchomienie w Polsce mniejszego formatu sklepów Biedronka. Sklepy miałyby być bliżej klientów w miastach, co w połączeniu z ekspansją franczyzowych Biedronek na obszarach wiejskich powinno skutkować stopniowym zastępowaniem większych Biedronkek przez sklepy o powierzchni 700 mkw. Miałyby one stać się głównym motorem przychodów Jeronimo Martins po 2016 roku.

Spółka nie przedstawiła szczegółowo planów rozwoju dla mniejszych formatów i sklepów franczyzowych, ale podkreśliła, że w Polsce, gdzie 47 proc. sprzdaży detalicznej realizowane jest przez handel tradycyjny, widzi duży potencjał wzrostu. 

Analitycy Espirito Santo spodziewają się, że Biedronka osiągnie pułap 3850 sklepów o łącznej powierzchni 2,5 mln mkw. w 2020 roku. Uważają, że startegia wieloformatowa pozwoli sieci na większe nasycenie rynku, co z kolei dobrze rokuje sprzedaży. 

Biedronka będzie nadal otwierać głównie swoje standardowe sklepy, z czego około 50 proc. z nich w większych miastach, gdzie poziom penetracji rynku przez JM jest nadal niski ( 32 proc. wszystkich sklepów). Spółka podkreśla również, że spośród 93 proc. polskich konsumentów, którzy przynajmniej raz zrobili zakupy w Biedronce, 29 proc. z nich nadal nie ma w najbliższym sąsiedztwie sklepu tej sieci . Biedronka zamierza dostosowywać swój asortyment (30 proc. rocznego obrotu), by skorzystać na rosnącej sile nabywczej klientów i kontynuować ekspansję w większych miastach.

Sieć zróżnicuje asortyment w zależności od lokalizacji (miasto-wieś), co zdaniem analityków Espirito Santo wpłynie na zwiększenie całkowitej liczby jednostek magazynowych. Uważają także, że sprawna logistyka i rosnąca siła nabywcza przełożą się na średnią wartość koszyka w miastach.
 
Zarząd Jeronimo Martins przewiduje że w 2016 r. obroty sieci sięgną 50 mld zł. Zakładane wzrosty LFL to  5-proc. w 2013 roku oraz 6-7 proc. na przestrzeni lat 2014-2016. Zdaniem analityków może być to trudne do osiągnięcia przy duzej inflacji. Uważają jednak, że w krótkim okresie Biedronka będzie znacząco inwestowała w ceny, by umocnić swoje postrzeganie cenowe jako najtańszej sieci - czytamy w analizie przesłanej do portalu dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • mick 2013-12-02 09:03:51

    Idioci!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.