Biedronka znalazła sposób, aby nie płacić opłaty recyklingowej i na tym zarobić

Autor: finanse.wp.pl 29 grudnia 2017 13:26

Biedronka znalazła sposób, aby nie płacić opłaty recyklingowej i na tym zarobić Fot. Shutterstock.com

Władze sieci Biedronka dokładnie przestudiowały nowe prawo o opłacie za foliowe torebki i znalazły sposób na jego obejście. Foliówki z dyskontu będą grubsze, a cały zysk zostanie w kasie firmy. Klienci i tak zapłacą więcej - podaje Wirtualna Polska.

Od 1 stycznia 2018 r. sprzedawcy będą musieli odprowadzać do kasy państwa 25 gr. W przepisach zapisano, że opłata recyklingowa obejmuje reklamówki o najczęściej spotykanej grubości od 15 do 50 mikrometrów. 

Aby ominąć opłatę, Biedronka wprowadza foliówki o grubości 52 mikrometrów, które zastąpią dotychczasowe cieńsze w cenie 8 gr.

Przeczytaj także:

W odpowiedzi na pytania Wirtualnej Polski, Biedronka potwierdza, że od stycznia w ofercie sieci dostępne będą "nowe, mocniejsze i grubsze, a dodatkowo promujące ochronę środowiska foliówki, w cenie 25 gr/szt.". Ponadto klienci będą mogli kupić także większe reklamówki w cenie 44 gr/szt. "ze specjalnymi grafikami Pawła Jońcy", największe i najbardziej wytrzymałe torby z polipropylenu po 2,99 zł/szt. W ofercie pozostaną także bezpłatne cienkie torebki foliowe o grubości do 15 mikrometrów.

W komunikacie przesłanym do mediów sieć podaje: "Wszystkie nowe wersje reklamówek będą mogły służyć klientom wielokrotnie, a ze względu na ich grubość, nie będą objęte koniecznością pobierania od klienta opłaty recyklingowej po nowelizacji ustawy. Sieć Biedronka w swojej działalności biznesowej przestrzega obowiązujących regulacji prawnych. Jednocześnie zwracamy uwagę, że już w 2008 r. zrezygnowaliśmy z bezpłatnych jednorazowych reklamówek, zastępując je torbami wielokrotnego użytku, wyprzedzając tym samym polskie regulacje prawne w tym zakresie. Powtórne wykorzystanie toreb promujemy dodatkowo m.in. poprzez napisy umieszczone na reklamówkach „Nie wyrzucaj toreb, dbaj o środowisko”."

Opłatę recyklingową będzie odprowadzał Lidl. Drugi z dyskontów podnosi w związku z tym ceny dwóch z sześciu toreb. Foliówka zwana przez sieć "eko" będzie kosztować 33 gr, a nie jak dotychczas 8 gr. Podwyżka jest więc o 8 gr. większa niż w Biedronce. Ponadto cena "reklamówki standard" będzie wynosić 44 gr. zamiast dotychczasowych 19 gr.

Więcej na finanse.wp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zeghar 2017-12-29 17:23:38

    Ale mi odkrycie... Przecież o zamówieniach sieci na grubsze foliówki mówiło się już zaraz po podpisaniu tych przepisów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.