Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Biedronka zwraca uwagę na niski poziom czytelnictwa w Polsce. Chce to zmieniać

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2018 15:28

Co czwarty Polak w ostatnim roku nie przeczytał żadnej książki, a niemal połowa ankietowanych żadnej nie kupiła – informuje Biedronka. Sieć chce propagować czytelnictwo w naszym kraju, poprzez konkurs Piórko.

- W tegorocznych badaniach poziomu czytelnictwa niemal 24 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47 proc. ani jednej książki nie kupiło. Jednocześnie respondenci są przekonani o dużej roli, jaką książki odgrywają w rozwoju najmłodszych. Ponad 53 proc. badanych, mających dzieci do 15. roku życia, uważa, że pozwalają one ich pociechom lepiej i szybciej się rozwijać, a ponad 42 proc. uważa, że w większym stopniu niż internet wpływają na edukację. Ponad 14 proc. przyznaje, że ich dzieci wolą książki i audiobooki od gier komputerowych lub filmów, a ponad 15 proc. deklaruje, że są one ulubioną rozrywką ich podopiecznych – wymienia Biedronka.

Jak wskazują ankietowani, ich dzieci najczęściej mają kontakt z książkami w szkole – taką odpowiedź wybrało 50 proc. badanych. 43 proc. deklaruje, że ich pociechy czytają w domu przed snem, 38 proc. czyta w domu niezależnie od pory dnia, a 18 proc. słucha w domu audiobooków. Tylko 4 proc. najmłodszych ma kontakt z książką w czasie wakacji lub ferii. Z kolei 32 proc. badanych deklaruje, że czyta swoim dzieciom na dobranoc.

Aby popularyzować czytelnictwo, Biedronka ogłosiła czwartą edycję konkursu literackiego Piórko, skierowanego do piszących i ilustratorów. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł. Sieć poszukuje autorów, którzy stworzą opowieść dla dzieci w wieku 4-10 lat. Książka następnie trafi na półki sklepów Biedronka.

- Poprzednie edycje konkursu Piórko cieszyły się dużym zainteresowaniem debiutantów i klientów sieci. W trzech pierwszych odsłonach wpłynęło łącznie ponad 14 tys. 400 tekstów i kompletów ilustracji. Książki, które zostały dotąd wydane, sprzedały się w ponad 115 tys. egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP. Wśród autorów tekstów ubiegłorocznej edycji przeważały kobiety (71 proc.) oraz osoby w przedziale wiekowym od 31. do 50. roku życia (52 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • dff 2018-02-12 14:18:32

    kto by pomyślał, Biedronka martwi sie o poziom czytelnictwa w Polsce, zabawne...bardziej chyba martwi sie o portfele Polaków

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,43

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.