Biznes według Lidla - co sprawia, że tempo rozwoju sieci jest tak imponujące?

Autor: dlahandlu.pl 6 marca 2017 12:52

Mimo iż Lidl nie jest spółką publiczną, to publikuje wyniki swojej spółki Lidl Stiftung & Co. KG, która kontroluje wszystkie zagraniczne działania Lidla. Analitycy Barclays przeanalizowali jej dane finansowe z ostatnich czterech lat, w tym z roku fiskalnego 2015, który zakończył się w lutym 2016 roku i dokonali zdumiewających odkryć.

Obroty sieci stale rosły: o 14,1% w 2013 roku; o 11,2% w roku 2014 i o 12% w 2015 roku, do poziomu 38,3 mld euro. Pomimo braku wyników dla poszczególnych krajów wiadomo, że Lidl osiągnął znaczący wzrost w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii (+ 12,5%) oraz w Czechach (+ 16%).

Zwykle szybki wzrost ma wpływ na rentowność spółki, ale tak się nie stało w przypadku Lidla. Jego EBITDA wyniosła 7,79% w 2015 roku i była najwyższa ciągu ostatnich czterech lat. 

Niezależnie od ogromnych inwestycji w ceny w kilku krajach, marża brutto spółki wzrosła do 26,4%, co również było rekordowym wynikiem w ostatnich czterech latach. Pokazuje to, że strategia Lidla jest skuteczna: odświeżenie i poszerzanie asortymentu marek własnych w znacznym stopniu przyczyniło się do tego wzrostu. Analitycy wskazują na solidny model biznesowy sieci: silna siła nabywcza jest wspomagana poprzez proces zarządzania kosztami.

Wydatki Lidla na personel stanowiły 8,9% obrotów w 2015 roku - to bardzo mała kwota w porównaniu do konkurencji. Tylko sieci DIA i firmie Jeronimo Martins udało się zaoszczędzić więcej na wydatkach na pracowników. Co więcej, Lidl nie jest kojarzony z niskimi płacami, co oznacza po prostu, że jest bardzo skuteczny i jest to wyraźnie widoczne w obrotach na pracownika, które wzrosły o 4,7% w 2015 roku.

Podobny układ we wszystkich sklepach i ograniczony asortyment zdecydowanie pomagają zwiększyć wydajność pracowników, którzy są w stanie wykonać różne zadania, takie jak obsługa kasy lub układanie towaru na półkach (w zależności od liczby klientów).

W latach 2012 - 2015 Lidl podwoił nakłady na międzynarodowe inwestycje, a w 2015 roku wzrosły one o 13,7%, do poziomu 2,84 mld euro, co odpowiada wartości 7,4% obrotów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,49

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.