Black Friday napędził odwiedzalność centrów handlowych. Obroty podwoiły się

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2018 12:32

Black Friday napędził odwiedzalność centrów handlowych. Obroty podwoiły się Fot. Shutterstock

W tygodniu kampanii Black Friday, tj. od 19 do 25 listopada 2018 roku odwiedzalność centrów handlowych wzrosła o niemal 9 proc. rdr i o 13,8 proc. wobec analogicznego okresu roku 2016 – wynika z informacji Retail Institute. Natomiast obroty, od piątku do niedzieli, były dwukrotnie wyższe niż w poprzedni weekend.

- Odwiedzalność w 130 centrach handlowych, w tygodniu kampanii Black Friday, tj. od 19 do 25 listopada 2018 roku, wzrosła o 13,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016 oraz o 8,9 proc. w porównaniu do wyników z 2017 roku. Oznacza to, że wyprzedaże Black Friday przyciągnęły w tym roku do centrów handlowych o +1,1 miliona klientów więcej niż w 2016 roku – mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Największy, 22,9-proc. wzrost frekwencji, odnotowały centra bardzo duże (mające ponad 40 000 m2 powierzchni wynajmu) oraz te, których dominującą ofertę stanowi moda oraz usługi (+16,5 proc.). Co jest dość zaskakujące, centra małe i średnie odnotowały w tym roku spadki frekwencji na poziomie ok -3,5 proc.

- W tym samym czasie obroty, od piątku do niedzieli, wg wstępnych szacunków ekspertów RI, były dwukrotnie wyższe, niż w poprzedni weekend – dodaje Anna Szmeja. 

Według ekspertów Retail Institute, w ciągu najbliższych lat, akcje Black Friday zyskają w Polsce własny, lokalny charakter. Już w tym roku zaobserwowano przekształcanie się Black Friday w „Black Week” lub w „Black Weekend”. Wiele firm rozpoczęło obniżki cen przed 23. listopada i wydłużyło je o kolejny tydzień, otwierany kampaniami wyprzedażowymi sklepów online, „Cyber Monday”.

W odróżnieniu do Ameryki Północnej i większości krajów europejskich, w których kampania Black Friday dotyczy wybranego asortymentu, a jej celem jest wyprzedanie stanów magazynowych i towarów wolniej rotujących, w Polsce obniżki obejmowały, z wyjątkami, cały asortyment, i sięgały 30-50 proc. w branży modowej oraz 20 proc. w sektorze zdrowia i urody.

Black Friday czyli Czarny Piątek, organizowany jest w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii co roku, w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia. Uznawany w Ameryce Północnej za dzień największych w roku wyprzedaży i obniżek cen, jest również kojarzony od wielu lat z rozpoczęciem przedświątecznych zakupów. W Polsce jest znany szerzej od 2016 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.