Blisko 600 tys. zł na promocję jabłek z Lubelszczyzny w sieciach handlowych

Autor: PAP 4 lutego 2019 17:42

Blisko 600 tys. zł ma kosztować promocja jabłek z Lubelszczyzny, która będzie finansowana głównie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

Promocja ma pokazać w kraju lubelskie jabłka, jako owoce najwyższej jakości pochodzące z ekologicznego regionu - podkreślił w poniedziałek na konferencji prasowej marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski.

"Lubelskie jabłka smakują doskonale, mogą być swoistą marką województwa. Rolnictwo jest dominująca sferą działalności w regionie, może być jego atutem w rozwoju. Współpraca z dużymi sieciami handlowymi spowodować może, że rozpoznawalność jabłka lubelskiego będzie zdecydowanie większa w kraju, będziemy mogli stać się krajową marką" - dodał Stawiarski.

Jabłka z Lubelszczyzny pojawią się na specjalnie oznakowanych stoiskach w blisko 500 sklepach sieci Stokrotka w kraju oraz dwu supermarketach Leclerc w Lublinie. Będą oznakowane logo "Jabłko lubelskie", w sklepach będą plakaty, a na zewnątrz bilbordy reklamowe. Rozdawane mają być ulotki klientom, będzie też kampania w internecie.

Organizatorzy kampanii liczą, że jej powodzenie spowoduje większe zainteresowanie dużych sieci handlowych jabłkami z Lubelszczyzny. Partnerem dla sieci handlowych, który będzie negocjował warunki wspólne dla wszystkich dostawców, ma być spółka LubApple. Jej udziałowcami jest kilka grup producenckich sadowników z regionu.

LubApple pośredniczyła dotychczas w eksporcie lubelskich jabłek za granicę, teraz chce zebrane doświadczenia wykorzystać w handlu z dużymi sieciami sklepów Polsce. Sadownicy współpracujący z LubApple mogą dostarczyć 100 tys. ton jabłek rocznie - poinformował prezes spółki Zbigniew Chołyk.

"Region lubelski ma wyjątkowo dobre warunki do produkcji jabłek. Jabłko lubelskie ma dzięki temu swoisty smak i aromat, chcemy pokazać, że może być bardzo dobrej jakości. Nasze jabłka są już znane za granicą, trudniej było nam dotąd pokazać się z nimi w Polsce" - powiedział Chołyk

Dodał, że "od 2015 nasz eksport rośnie dynamicznie, w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 5 tys. ton jabłek, głównie do Hiszpanii, Omanu, Jordanii i Egiptu". Na rynek krajowy każda grupa sprzedawała jabłka samodzielne, teraz chcemy to robić wspólnie" - mówił Chołyk.

Kampania promocyjna ma trwać do końca lutego. W sprzedaży będą trzy odmiany lubelskich jabłek: ligol, jonagored i red prince.

Koszt działań promocyjnych to 595 tys. zł brutto, 85 proc. tej kwoty pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, a reszta z budżetu województwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • marta 2019-02-05 18:03:47

    Nie rozumię dlaczego polskie jabłka mają być promowane w polsce w supermarketach ? , zamiast wspierać i promować nasze polskie jabłka w naszych polskich sklepach to jak zwykle chory polski sprany mózg.A póżniej jak się wyleża w tych marketach to tenże sam rolnik przywiezie je na giełde ,i wypadało by go wówczas wwież z tymi jabłkami za granicę , co za bezmózgi w tym kraju.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,98

  • Śr

    3,79

  • Min

    2,41

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7037
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.