Bój o dobre postrzeganie cenowe przed Wielkanocą. Kto zbliżył się do dyskontów?

Autor: dlahandlu.pl 13 kwietnia 2017 13:17

Bój o dobre postrzeganie cenowe przed Wielkanocą. Kto zbliżył się do dyskontów? fot. Shutterstock

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl pomimo wysypu promocji przedświątecznych ceny w supermarketach są wyższe niż w hipermarketach i dyskontach oraz wyższe niż rok temu. Z prawidłowości tej wyłamuje się jedynie sieć Piotr i Paweł, która toczy bój o dobre postrzeganie cenowe i kształtuje swoje ceny na poziomie dyskontów (ok. 260 zł za 50 produktów).

A oto pełne zestawienie w ramach kwietniowego monitoringu cen 50 produktów w 5 sieciach supermarketów :

W ostatni weekend w Piotrze i Pawle za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy od 260 zł w Trójmieście do 270 zł w Warszawie. W lutym ceny w tej sieci wahały się od 266 zł na Górnym Śląsku do 272,71 zł w Warszawie. Rok temu w kwietniu Piotr i Paweł proponował ceny od 259,24 zł w Lublinie do 274,79 zł we Wrocławiu. Oznacza to stabilizację cen na poziomie zbliżonym do cen dyskontowych.

Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 279 zł w Lublinie do 288 zł w Trójmieście. W lutym ceny w tej sieci wahały się od 281,75 zł w Poznaniu do 287,26 zł w Trójmieście. Rok temu w sieci Stokrotka 50 produktów z Koszyka można było kupić w cenie od 272,86 zł w Bydgoszczy do 281,42 zł w Krakowie. Oznacza to podwyżkę względem zeszłego roku na poziomie ok. 7 zł.

Sieć Mila proponowała w ostatni weekend ceny od 282 zł w Bydgoszczy do 290 zł w Krakowie. W lutym podobne zakupy kosztowały od 283 zł w Bydgoszczy do 287 zł w Krakowie, a roku temu w kwietniu 2016 od 265,63 zł w Krakowie do 275,70 zł w Bydgoszczy. Oznacza to podwyżkę rok do roku na poziomie ok. 15 zł. 

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Intermarche płaciliśmy od 282,43 zł w Poznaniu do 291 zł w Trójmieście. W lutym podobne zakupy kosztowały od 271,46 zł na Górnym Śląsku do 284 zł w Bydgoszczy. Rok temu za 50 produktów płaciliśmy od 267 zł na Górnym Śląsku do 283 zł w Trójmieście. Oznacza to podwyżkę rdr. o ok.10-15 zł w zależności od miasta.

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 285 zł we Wrocławiu do 287 zł w Trójmieście. W lutym takie same zakupy kosztowały od 280 do 282 zł, zaś rok temu w kwietniu'16 od 264,44 z na Górnym Śląsku do 270,46 zł w Bydgoszczy. Oznacza to podwyżkę rdr. o 17-20 zł w zależności od miasta.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 7-9 kwietnia 2017 roku.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.