Brand managerowie z branży FMCG często podejmują decyzje o zmianie pracy

Autor: dlahandlu.pl 10 października 2018 09:41

Brand managerowie z branży FMCG często podejmują decyzje o zmianie pracy Fot. Shutterstock.com

75 proc. Brand Managerów aktywnie pracujących w firmach z branży FMCG deklaruje otwartość na zmiany zawodowe – wynika z badania pt. „Brand Managerowie w branży FMCG - oczekiwania i zmiany zawodowe”, przeprowadzonego przez HRK FMCG.

Wyniki badania pokazały, że Brand Managerowie są grupą zawodową, która stosunkowo często podejmuje decyzje o zmianie pracodawcy. 68% respondentów pracowało dotychczas w 3 różnych firmach, a średni czas pracy Brand Managerów pod szyldem jednego pracodawcy wynosi 2 lata. Po tym czasie marketingowcy zaczynają rozglądać się za nowymi możliwościami zawodowymi, niekoniecznie w branży, dla której pracowali dotychczas.

Od dłuższego czasu największym zainteresowaniem Brand Managerów cieszy się branża farmaceutyczna i medyczna (45%). Ze względu na intensywny rozwój poszczególnych marek wzrasta zainteresowanie pracą w branży retail, a więc sieciach handlowych (29%). W przypadku zmiany pracy Brand Managerowie równie chętnie podjęliby się pracy w firmach z obszaru e-commerce (27%), jak również nowych technologii (22%).

Mnogość kategorii produktowych w branży FMCG daje Brand Managerom duże możliwości rozwoju i jednocześnie łatwość zmiany obszaru dotychczasowej działalności. Wśród licznych kategorii to leki OTC i kosmetyki kolorowe znalazły się na pierwszym miejscu listy produktów, z którymi chcą pracować respondenci, uzyskując po 40% głosów. Tuż za nimi uplasowały się kosmetyki kolorowe (39%) oraz piwo i słodycze (37%). Dalsze pozycje na liście zajmują kawa i herbata (27%), perfumy (26%) i produkty dla dzieci, takie jak np. kaszki (20%). Kategorie produktowe, które uzyskały mniej niż 1/5 głosów Brand Managerów to między innymi zabawki, mocne alkohole, produkty dla zwierząt, drobne AGD, woda mineralna czy napoje gazowane.

W codziennej pracy Brand Managerowie wykorzystują szereg narzędzi marketingowych. W badaniu przeprowadzonym przez zespół HRK FMCG zostali poproszeni o wskazanie, które narzędzia ich zdaniem mają największy potencjał. Na trzech pierwszych miejscach znalazły się: digital marketing (68%), reklama ATL (61%) oraz współpraca z influencerami (47%).

Kandydaci zapytani o to, jakie czynniki są w stanie zmotywować ich do podjęcia decyzji o zmianie pracodawcy na pierwszym miejscu wskazali wyższe wynagrodzenie (91%). Dla niewiele ponad połowy respondentów (55%) duże znaczenie ma work-life balance, a więc zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Na dalszych pozycjach znalazły się samochód służbowy (41%), możliwość zarządzania zespołem (40%), inspirujący przełożony (34%), awans stanowiskowy (34%), samodzielność w działaniu i precyzyjnie określona ścieżka kariery (32%) oraz przyjazna atmosfera w miejscu pracy (29%).

Zespół HRK FMCG zrealizował badanie, w którym wzięło udział 200 pracowników branży FMCG zajmujących stanowiska od Junior po Senior Brand Managera. W ramach badania poruszone zostały kwestie dotyczące motywacji, oczekiwań i preferencji kandydatów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.