Branża detaliczna stoi u progu nowej rewolucji technologicznej

Autor: dlahandlu.pl 17 listopada 2017 13:06

Branża detaliczna stoi u progu nowej rewolucji technologicznej Fot. za Shutterstock.com

Nowe technologie coraz śmielej wkraczają w codzienne życie. To już nie tylko lokalizacja w internecie restauracji lub sklepu ulubionej sieci, czy płatności mobilne. Nadchodzą technologie rodem z filmów science fiction, takie jak personalizacja oferty tworzona na podstawie mimiki twarzy. Analitycy i eksperci są zgodni – to ogromna szansa dla sektora detalicznego. Rozwijać się będzie nie tylko e-commerce, na nowinkach technicznych skorzystają także sieci sklepów stacjonarnych.

Wszyscy chyba pamiętamy scenę z filmu „Raport mniejszości”, gdy grający głównego bohatera Tom Cruise wkracza do galerii handlowej i natychmiast zostaje zasypany ofertami handlowymi pobliskich sklepów. Ofertami, skierowanymi imiennie właśnie do jego osoby. Czy fantazja twórców filmu wkrótce może stać się rzeczywistością?

Valentyn Kropov, Delivery Director w SoftServe zwraca uwagę, że już teraz możliwe jest tworzenie dokładnych prognoz dotyczących zachowania ludzi. Najpierw trzeba uzyskać najbardziej dokładny profil indywidualny, w tym celu najlepiej przeanalizować działania online wraz z językiem niewerbalnym - mimiką, gestami, mową ciała, intonacją głosu. Potem, dzięki zastosowaniu właściwych metod analizy, tworzy się kompletny obraz psychotypu osoby, co w połączeniu z informacjami o jej sytuacji finansowej i preferencjach sprawia, że można dokładnie przewidzieć, co się takiej osobie spodoba i co z dużym prawdopodobieństwem kupi.

Problemem jest wejście w posiadanie takich informacji, potrzebny jest bowiem kontakt fizyczny lub przynajmniej wizerunek osoby. Takie informacje najprościej jest uzyskać obecnie za pomocą kamery wideo, którą każdy nosi przy sobie w postaci smartfona. To właśnie zebranie niezbędnych danych psychometrycznych dotyczących użytkowników jest jednym z najważniejszych celów uruchamiania serwisów darmowych rozmów wideo i audio.

Niedawno pojawił się raport „The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2017”, który analizuje, jak trendy przedstawione w raporcie Deloitte „TMT Predictions 2017”, przekładają się na życie i zwyczaje konsumentów.

Jak czytamy w raporcie, jedną z technologii, która przekłada się na życie i zwyczaje konsumentów jest biometria. Deloitte przewiduje, że przynajmniej 80 proc. posiadaczy telefonów z czytnikiem linii papilarnych będzie korzystać z niego regularnie: każdy z nich będzie używany średnio 30 razy dziennie. Autorzy raportu wskazują, że pod koniec dekady zabezpieczenia biometryczne staną się tak wszechobecne jak przednie kamery w smartfonach. Ich sukces i popularność wynika z możliwości szybkiego i dyskretnego, w stosunku do haseł, odblokowania telefonów i uwierzytelniania transakcji. konsumenckich. 

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.