Branża mleczarska zwiększyła wydatki na reklamę

Autor: wirtualnemedia.pl 9 grudnia 2015 12:52

Media pozainternetowe w okresie od stycznia do października br. na reklamach produktów mleczarskich zarobiły 347,1 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). To 16,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowaną większość budżetów, bo ponad 262 mln zł, firmy z tego sektora ulokowały w telewizji. Swoją obecność na szklanym ekranie zwiększyli w skali roku o 8,2 proc.

Producenci wyrobów mleczarskich w tym roku w największym stopniu zwiększyli wydatki na reklamę w radiach i kinach. W stacjach radiowych wydali w tym roku 162,1 proc. więcej niż przed rokiem (10,8 mln zł), a w kinach – 161,1 proc. więcej (23,4 mln zł).

Wartość reklam produktów mleczarskich w magazynach wzrosła w tym roku o 26 proc., do 21,1 mln zł, a na outdoorze - o 23,7 proc., do 28,9 mln zł. Znacznie zredukowano natomiast inwestycje reklamowe w gazety - z 2,7 mln zł do 688,7 tys. zł (spadek o 74,1 proc.).

Największym reklamodawcą była firma Danone Polska z wydatkami w wysokości 84,1 mln zł (spadek o 3,3 proc.). Na pozycję wicelidera awansował Hochland Polska, który z wydatkami na poziomie 67,5 mln zł pokonał ubiegłorocznego wicelidera - firmę Zott Polska, mimo że ta ostatnia w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę o 36,9 proc., do 58,6 mln zł. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.