Branża PR: Decyzja Kauflandu o zmianie hasła niebezpieczną uległością wobec polityków

Autor: press.pl 27 lutego 2017 10:01

Kaufland zadeklarował, że zrezygnuje z używania słowa "nasze" w odniesieniu do haseł reklamowych zawierających zwroty: "rodzime produkty", "polskie produkty" czy "rodzimi dostawcy". Branża ocenia to jako niepotrzebną i niebezpieczną uległość wobec polityków - czytamy na press.pl

Branża reklamowa uważa tę sytuację za kontrowersyjną. - Biedronka, firma portugalska, miała długotrwałą kampanię reklamową, której hasło brzmiało "My Polacy tak mamy" - i nikt nie miał z tym problemu - mówi press.pl Tomasz Pisanko, dyrektor strategii agencji Artegence. - Natomiast nazwa Kaufland jest dla polskiego ucha tak niemiecka, jak tylko się da. Brzmi jak echa bitwy pod Grunwaldem. Prawdopodobnie clou pomysłu kreatywnego miało być to, że w sieci o obcej nazwie znajdziemy to, co polskie, bliskie, od zawsze nasze. Takie kontrasty budzą napięcie i zwracają uwagę na komunikat, jak widać udało się to doskonale - stwierdza Pisanko.

Według Dariusza Kubuja, stratega z firmy Kubuj Strategia, zastosowanie się do sugestii posłanki i urzędu jest nadgorliwością ze strony Kauflandu. - Jeśli firma uważa, że robi coś zgodnie z prawem, to nie powinna tego zmieniać tylko z powodu czyjegoś niezadowolenia, szczególnie jeśli chodzi o polityka - uważa Kubuj.

Więcej na press.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.