Branżę detaliczną w USA czeka restrukturyzacja

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 20 listopada 2017 13:01

To był trudny rok dla sieci sklepów stacjonarnych w amerykańskiej branży detalicznej. Ceny akcji i zyski spadły. Zapowiadane są zamknięcia sklepów. Rośnie konkurencja ze strony Amazona, zarówno poprzez jego działania w segmencie e-commerce, jak i w segmencie sklepów fizycznych, wraz z przejęciem Whole Foods – czytamy w serwisie esmmagazine.com.

Tak, jak kryzys w branży lotniczej w USA na początku lat 2000 spowodował restrukturyzację i odnowę całej branży, tak obecne kłopoty niektórych sieci i zaostrzająca się konkurencja mogą pomóc uzdrowić rynek handlu – ocenia esmmagazine.com. Warunkiem jest restrukturyzacja sieci handlowych.

Amazon jest dużą i rosnącą siłą w handlu detalicznym, ale jego wzrost jest ograniczony. Problem "ostatniej mili" w dostarczaniu produktów detalicznych, zwłaszcza poza dużymi skupiskami ludności i w obszarach, gdzie nie zamieszkuje zamożne społeczeństwo, będzie stanowił wyzwanie dla spółki w przewidywalnej przyszłości. Zakup Whole Foods przez Amazon może być postrzegany jako przyznanie się giganta e-commerce do tego, że istnieje twardy limit na jego model biznesowy – czytamy w esmmagazine.com.

W ubiegłym tygodniu cena akcji Wal-Martu osiągnęła rekordowy poziom. To może oznaczać, że rynek zdaje sobie sprawę, iż jest miejsce dla więcej niż jednego zwycięzcy w branży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.