Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Brytyjczycy chcą skończyć z oszukańczymi promocjami

Autor: gazeta.pl 22 maja 2013 21:21

Brytyjska minister ds. konsumenckich Jo Swinson wezwała na dywanik 10 największych sieci handlowych w kraju, by wytłumaczyły, czemu stosują wprowadzające klientów w błąd promocje. Chodzi przede wszystkim o oferty produktów sprzedawanych jako wielopaki, które powinny być tańsze, a w rzeczywistości są droższe od tych samych towarów kupowanych pojedynczo. W Polsce takie "promocje" też występują - podaje gazeta.pl.

Przedstawiciele Tesco, Asda, Morrisons, Sainsbury's i innych sieci będą rozmawiali z panią minister na temat stosowanych przez siebie promocji i sposobów ich prezentowania klientom. To efekt zmasowanej kampanii organizacji konsumenckich, które od kilkunastu miesięcy alarmowały opinię publiczną o praktykach sieci.

Największe zarzuty dotyczą wszelkiego rodzaju promocji w rodzaju "Kup 2 produkty, 1 dostaniesz gratis" czy "W wielopaku kupujesz taniej". W wielu przypadkach podczas zakupów okazywało się, że takie promocje to nabijanie ludzi w butelkę, a produkt kupowany pojedynczo jest tańszy niż w paczce kilku rzeczy naraz.
Dziwne promocje sieci handlowych to nie tylko brytyjska specyfika. Kilka miesięcy temu gazeta.pl pisała o takich praktykach. Udało się jej wówczas wyśledzić m.in. promocję na podwójne opakowanie kawy Tchibo, które w przeliczeniu na kilogramy było o ponad 3,60 zł droższe niż dwie paczki kupowane osobno. Jeszcze większe różnice były w cenach alkoholu: różnica w cenie jednostkowej między półlitrową a litrową butelką wódki wynosiła w jednym ze sklepów Tesco ponad 7 zł w przeliczeniu na litr.

Gdy gazeta.pl spytała firmę o komentarz w tej sprawie, usłyszeła, że Tesco obniża ceny na produkty o niższej gramaturze, gdy towary cieszą się w danym okresie większym popytem.

- W warunkach wolnego rynku sieci handlowe same ustalają ceny, jednak w ostatecznym rachunku to klient decyduje, czy chce kupić dany produkt w określonej cenie - poinformowało biuro prasowe Tesco.

Praktyka nie jest nielegalna. - Skoro na etykiecie jest podana cena za kilogram czy litr danego produktu, wszystko jest w porządku. Klienci sami muszą zdecydować, zakup jakiego towaru jest dla nich korzystniejszy - tłumaczy UOKiK.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.