Brzoska, InPost: Miniony rok był wyjątkowo ciężki, ale możemy mówić o sukcesie

Autor: dlahandlu.pl 26 kwietnia 2017 10:28

InPost S.A. podał wyniki finansowe za 2016 rok. Przychody spółki osiągnęły wartość 315 824 tys. zł wobec 132 684 tys. zł w 2015 roku. Strata netto spółki wyniosła 162 973 tys. zł. W 2015 roku InPost zanotował zysk netto w wysokości 8 878 tys. zł.  - Gdybym napisał, że to był trudny rok, to byłby to eufemizm. Ten rok był wyjątkowo ciężki, ale dzięki mobilizacji całej firmy możemy mówić o sukcesie - napisałw  liście do akcjonariuszy Rafał Brzoska, prezes zarządu InPostu.

- Po pierwsze już po I kwartale tego roku podjęliśmy decyzję o restrukturyzacji działu listów tradycyjnych. Wiązało się to z koniecznością restrukturyzacji zatrudnienia, zmianami w siatce punktów partnerskich oraz zmianie dotychczasowych podstaw funkcjonowaniu spółki w oparciu o działalność stricte pocztową. Po drugie kontynuowaliśmy przekształcanie firmy w organizację skoncentrowaną przede wszystkim na obsłudze sektora ecommerce. (...) Dzięki silnemu partnerstwu z Allegro oraz dużej ekspozycji wśród rodzimych biznesów e-commerce możemy założyć, że w najbliższych latach będziemy nadal dynamicznie rosnąć dyskontując naszą strategie biznesową opartą o ten sektor. To właśnie głównie dzięki obsłudze usługach logistycznych dla e-commerce osiągnęliśmy w 2016 roku rekordowe wzrosty obsługiwanych wolumenów. Zdecydowanie najszybciej rosła ilość paczek obsłużonych przez segment kurierski bo aż o 406 % w porównaniu do roku 2015, osiągając w 2016 r. poziom 16,1 mln sztuk. Jednak największy wolumen dostarczyliśmy poprzez 2,2 tysiące Paczkomatów InPost tj. 23,4 mln sztuk paczek po wzroście o 81 % rok do roku. Dynamicznie rosła także ilość przesyłek e-commerce polecony w ramach której dostarczono 7,3 mln sztuk listów, po wzroście o 141 %.
Po trzecie we wrześniu przeprowadziliśmy się do najnowocześniejszej sortowni w Polsce, która znajduje się niedaleko Piotrkowa Trybunalskiego. Nowy obiekt o powierzchni ponad 15.000 mkw., z 53 dokami oraz 6 bramami kurierskimi będzie pełnił funkcję głównej sortowni InPostu. 
I po czwarte w dniu 24 kwietnia 2017 zakończyło się wezwanie na akcje spółki InPost, które zakończyło się sukcesem. Ponad 24 właścicieli akcji odpowiedziało pozytywnie na wezwanie. Wezwanie było spowodowane decyzją Grupy Integer.pl (większościowego akcjonariusza InPost S.A.) o podpisaniu umowy z funduszem zarządzanym przez Advent International. Decyzją nowego akcjonariusza InPost zostanie wycofany z giełdy. To dzięki naszemu wspólnemu wysiłkowi udało nam się przejść przez ten rok z sukcesem. Niniejszym więc chciałbym podziękować zarówno pracownikom, akcjonariuszom ale także naszym klientom, że byli z nami przez ostatnie 12 trudnych ale też i zakończonych sukcesem miesięcy - czytamy w liście Rafała Brzoski.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • Prospero 2017-04-27 13:54:46

    O sukcesie~! ?



    Czyim?



    Gratuluję wyspiarskiego poczucia humoru.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.