Burgery nakręcają restauracjom sprzedaż

www.portalspozywczy.pl 3 czerwca 2017 08:37

Trend burgerów przeżywał kulminację kilka lata temu. Obecnie mamy do czynienia z jego ugruntowaniem: szał minął, zostali najlepsi, a rynek rozwija się mocno w kierunku premium. Burgery na stałe trafiły do naszego jadłospisu – komentuje ten rynek Tomek Woźniak, startupowiec, restaurator, podróżnik, autor książek kulinarnych.

Jak tłumaczy współtwórca mystEAT, w przypadku rynku burgerów mamy typową dynamikę charakterystyczną dla większości trendów: rynek powoli się rozwijał, poszedł mocno w górę, nastąpiła kulminacja, rozpoczęła się walka cenowa, a po niej i po nasyceniu rynku pozostały te marki, które najbardziej przypadły do gustu konsumentom. Teraz jednak, mimo że nie ma już stricte trendu burgerowego, w dalszym ciągu widać rozwój tego segmentu. – Podobnie jest na świecie w Nowym Jorku, gdzie powstał kultowy Shake Shack, czy w Londynie znanym z Byrona lub Honest Burger. Lubimy jeść burgery i nie jest to już tylko jedzenie niezdrowe za małe pieniądze, ale niekiedy wykwintna kompozycja smaków przygotowywany przez najlepszych gwiazdkowych szefów kuchni rodem Daniela Bouluda, Gordona Ramsaya czy Thomas Kellera – tłumaczy Tomasz Woźniak.

Burger – must have menu restauracji

Jeszcze klika lat temu burgery były elementem charakterystycznym dla małych lokali i budek street food oraz dużych sieci fast food, tj. McDonald’s i Burger King.

W menu restauracji pojawiały się rzadko i głównie w restauracjach z kuchnią amerykańską. Ostatnie 4 lata przyniosły olbrzymią nobilitację burgerów– ze strefy dań pobocznych „na szybko” weszły do głównego menu większości lokali z obsługą kelnerską.

– Burger trafił do menu nie tylko restauracji amerykańskich, ale też wielu pozostałych. Przed tą kulminacją burgerów praktycznie nie było. Pamiętam jeszcze do dzisiaj, jak jednym z niewielu miejsc, gdzie można było zjeść lepszego burgera, był Hard Rock Cafe albo TGI Fridays. Burger był smaczny, ale jak na tamte czasy dosyć drogi. Dziś możemy je spotkać nawet w restauracjach z kuchnia włoską, hiszpańską, a nawet azjatycką. Burgery przyciągają gości i nakręcają restauracjom sprzedaż – przyznaje Tomek Woźniak.

Co jest premium w burgerze premium?

Jak tłumaczy ekspert serwisu portalspozywczy.pl, w burgerze premium dopieszczane są wszystkie elementy, ale najważniejsze z nich to: bułka i mięso (lub jego zamiennik w wersjach wegetariańskich i wegańskich, które bardzo dynamicznie rozwijają się nie tylko na naszym rynku).

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.