PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Burza po raporcie o glifosacie w kaszach gryczanych. Jak zareagował rynek?

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2019 09:52

Burza po raporcie o glifosacie w kaszach gryczanych. Jak zareagował rynek? Na zdj. Marcin Galicki i Paweł Rokicki, fot. materiały prasowe

Ponad 20 tys. pobrań raportu, deklaracja sieci Lidl o wycofaniu partii kasz gryczanych i oświadczenia trzech innych producentów. To reakcje na badania FoodRentgen i Fundacji Konsumentów

Ogromne zainteresowanie Raportem Prześwietlamy Kasze Gryczane przygotowanym przez program społeczny FoodRentgen i Fundację Konsumentów. Raport prezentuje wyniki przeprowadzonych we wrześniu badań laboratoryjnych 10 wybranych kasz gryczanych na zawartość pozostałości kontrowersyjnego glifosatu. W ciągu tygodnia od publikacji pobrano go ponad 20 tysięcy razy. Są też reakcje rynku: sieć sklepów Lidl poinformowała o wycofaniu wymienionych w raporcie kasz, w których wykryto przekroczenia pozostałości glifosatu, trzy inne firmy przesłały organizatorom swoje oświadczenia.

Sieć sklepów Lidl zadeklarowała, że wycofała ze sprzedaży partię produktu, w którym badania laboratoryjne wykazały przekroczenia glifosatu i oświadczyła, że poprosiła o stanowisko w tej sprawie swojego dostawcę. Trzy firmy przesłały do organizatorów badań - programu społecznego FoodRentgen i Fundacji Konsumentów oświadczenia, jednak tylko jedno z nich odnosi się do kasz gryczanych, dwa pozostałe komentują kwestię składu kasz jaglanych, na których temat przygotowywany jest kolejny raport. Wszystkie trzy natomiast zapewniają, że z testów przeprowadzonych na ich zlecenie wynika, że produkty są wolne od pozostałości tego herbicydu.

Głos zabrało też Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin (PSOR), zrzeszające producentów pestycydów i środków ochrony roślin, które zarzuciło organizatorom badania brak rzetelności, wywoływanie strachu wśród konsumentów, podważanie zaufania do całego systemu kontroli żywności. – Raport został przygotowany przez organizacje reprezentujące interesy konsumentów, badania zostały sfinansowane przez samych konsumentów oraz ze środków Programu PROO i patrząc na masową reakcję konsumentów widać, że trafił w potrzeby – mówi Marcin Galicki z FoodRentgen. – Trudno zgodzić się z tym, że dostarczanie rzetelnej informacji i budzenie świadomości konsumenckiej jest straszeniem - dodaje.

– Narracja przyjęta przez PSOR wygląda na nic więcej niż obronę interesów producentów pestycydów i środków ochrony roślin, nie znajduje też odzwierciedlenia w faktach – mówi Paweł Rokicki, prezes Fundacji Konsumentów.

Dodaje, że działania programu uzupełniają system kontroli żywności o Społeczną Zaufaną Stronę Trzecią, która to dostarcza konsumentom, organom kontrolnym, a także producentom dodatkowych informacji.


  • zdrowy rozsądek 2019-11-28 11:15:07

    Ludzie, czy wy nie widzicie, ze fundacja chce sobie zrobic tanim sposobem reklamę na bardzo medialnym temacie??!!! Sadzicie, ze takie wielkie firmy nie są badane, nie są audytowane??? Mega często i z bardzo wielu stron. Nie dziwi was fakt, że wszystkie firmy przeprowadziły badania w certyfikowanych laboratoriach i nie wyszły tam przekroczenia! Tylko patrzec, jak zarobią prawnicy...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.