Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Capital Park pomoże w modernizacji gdańskiego centrum handlowego

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2015 13:37

Firma Capital Park zawarła umowę joint venture z Grupą Akron. Celem porozumienia jest modernizacja centrum handlowego ETC w Gdańsku. Projekt zdobył już finansowanie bankowe.

Inwestorem projektu będzie spółka Oberhausen, która jest w 53 proc. własnością spółki zależnej od Capital Park. Umowa JV zakłada 53 proc. udział Capital Park oraz 47 proc. Akron Group w projekcie ETC Gdańsk. Modernizacja projektu będzie współfinansowana przez inwestorów oraz z kredytu udzielonego przez Alior Bank.

Zgodnie z warunkami porozumienia bank udzieli łącznie trzech transz: akwizycyjną - na sfinansowanie zakupu nieruchomości (6,8 mln euro plus 2,2 mln euro na sfinansowanie podatku VAT), budowlaną - na przebudowę nieruchomości (3,2 mln euro plus 2 mln złotych podatku VAT) oraz inwestycyjną (po konwersji powyższych transz nie wcześniej niż w dniu 30 czerwca 2016 roku) w wysokości 10 mln euro.

– Decyzja o rozpoczęciu współpracy stanowi element realizacji długoterminowej strategii Capital Park zakładającej inwestowanie w średniej wielkości centra handlowe pierwszej generacji z potencjałem wzrostu wartości – komentuje Marcin Juszczyk, członek zarządu Capital Park i dyrektor ds. inwestycji. – Przewagą takich projektów jest ich ugruntowana pozycja rynkowa, grono lojalnych klientów i najemcy generujący satysfakcjonujące obroty. Na rynku są również nowi najemcy zainteresowani takimi projektami w ich nowej odsłonie – dodaje.

Planowane przez inwestorów działania związane są z wdrażaniem tzw. strategii 4RE – tzn. przeprojektowania obiektu (redesign), jego przebudowy (remodelling), repozycjonowania (repositioning) z ewentualnym rebrandingiem oraz rekomercjalizacji. Celem koncepcji jest dostosowanie projektu ETC Gdańsk do oczekiwań i potrzeb klientów i najemców – zarówno tych dotychczasowych, jak i nowych – wynikających ze zmieniających się postaw i zachowań konsumenckich.

ETC Gdańsk zlokalizowane przy Al. Rzeczpospolitej było pierwszym centrum handlowym otwartym w Trójmieście po przemianie ustrojowej. Dwukondygnacyjny obiekt o powierzchni blisko 9000 mkw. otoczony jest przez osiedla mieszkaniowe. Do dyspozycji klientów jest 215 naziemnych miejsc parkingowych.

Ofertę najemców działających już w obiekcie od wielu lat, takich jak: Intermarche, RTV Euro AGD, apteka DoZ, Piekarnia Szydłowski, Ray Obuwie oraz Textil Market będą uzupełniały nowe marki, które pojawią się w centrum po przebudowie. Do tego grona należą: Drogeria Rossmann, Egurola Dance studio, sklep zoologiczny ZooKarina oraz wiele innych.

Plany modernizacji ETC Gdańsk zakładają przebudowę wnętrza oraz elewacji, zmianę podziału lokali oraz układu komunikacyjnego wewnątrz budynku. Inwestor dysponuje już prawomocnym pozwoleniem na budowę. Zakończono również procedurę wyboru generalnego wykonawcy. Prace budowlane rozpoczną się w maju br. Zakończenie prac zaplanowano na przełom 2015/2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.