Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Carrefour chce dynamizować ekspansję

www.portalspozywczy.pl 1 sierpnia 2014 17:32

Sieć Carrefour wznowiła w Polsce swoją ekspansję. Ma ona być prowadzona nie tylko w przypadku formatów sklepów convenience i supermarketów, ale także hipermarketów. Francuski detalista będzie się rozwijać organicznie, ale nie wyklucza innych opcji.

- Rynek hipermarketów jest dosyć nasycony, dlatego nawet w perspektywie kilku lat nie można się spodziewać jakiegoś spektakularnego wzrostu liczby naszych sklepów w tym formacie, chyba że poprzez fuzje czy przejęcia - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Robert Noceń, dyrektor ds. eksploatacji hipermarketów Carrefour Polska. Jak dodaje, w przypadku najciekawszych lokalizacji dla hipermarketów możliwość ekspansji jest już bardzo ograniczona, dlatego Carrefour rozważa różne opcje.
- Gdyby pojawiła się możliwość jakichś fuzji czy przejęć, na pewno będziemy je szczegółowo analizować. Jesteśmy otwarci na wszelkie możliwości rozwoju. Ruszyliśmy z ekspansją ponownie, chcemy ją zdynamizować - zapowiada Noceń.
Jedną z możliwości rozwoju, jakiej zapewne przygląda się Carrefour (ale także inne podmioty), jest ewentualne przejęcie jednego bądź kilku hipermarketów Real, które musi sprzedać sieć Auchan. UOKiK w styczniu 2014 r. zgodził się na przejęcie sieci Real przez Auchan pod warunkiem sprzedaży przez francuską sieć ośmiu spośród przejmowanych sklepów. Auchan ma na to 18 miesięcy od momentu sfinalizowania transakcji z Metro Group.
Carrefour na koniec pierwszego półrocza 2014 r. miał w Polsce 678 sklepów, w tym 95 hipermarketów. Przez minione 6 miesięcy liczba tych ostatnich zwiększyła się o 7. W ostatnim kwartale 2014 r. kolejny hipermarket Carrefour otwarty zostanie w Galerii Piła, a kolejne dwa ulokowane będą w CH Fabryka Wołomin (jesień 2015 r.) i w CH Posnania (2016 r.). Liczba hipermarketów francuskiej sieci w Polsce wzrośnie więc co najmniej do 98. To drugi wynik po sieci Kaufland (177 sklepów), lepszy od Tesco (ok. 85), Auchan+Real (29+49) i E.Leclerc (43).

Noceń ujawnił, że proces przebudowywania dużych supermarketów na hipermarkety kompaktowe Carrefour "w dużej mierza ma już za sobą". - Takie działania podejmowaliśmy dwa lata temu. Oczywiście, jeżeli będą takie możliwości, że w danym supermarkecie pojawi się możliwość powiększenia, wyjścia poza dotychczasowe ramy poprzez dobudowanie lub przejęcie dodatkowej części, to będziemy dokonywać takich przeobrażeń. Wszystko zależy w tym aspekcie od możliwości danej lokalizacji - ocenia dyrektor ds. eksploatacji hipermarketów Carrefour Polska.

Carrefour cały czas uzupełnia swoje portolio i rozwija marki własne. Jak tłumaczy Noceń, udział marek własnych w obrotach Carrefour "cały czas przyrasta w tempie zdecydowanym". Dyrektor ds. eksploatacji hipermarketów sieci nie zdradza, jakiego rzędu jest to wartość. Mówi jednak, że spowolnienie gospodarcze w ostatnich latach i wyraźny spadek konsumpcji nakłoniły klientów do poszukiwania alternatywnych produktów, przez co cały rynek marek własnych dynamicznie się rozwija.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.