Carrefour edukuje, jak segregować odpady

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2019 09:40

Carrefour edukuje, jak segregować odpady Fot. materiały prasowe

Carrefour Polska przystąpił do Koalicji 5 Frakcji – inicjatywy CSR Consulting oraz Eneris Ochrona Środowiska. Koalicja edukuje konsumentów jak prawidłowo postępować z odpadami komunalnymi i wprowadza jednolity system piktogramów, pomagający w odpowiedniej ich segregacji.

Koalicja to międzysektorowa inicjatywa kilkunastu firm i instytucji dostrzegających lukę w zakresie edukacji i narzędzi realizacji celów środowiskowych w Polsce. Jej celem jest pomoc konsumentom poprzez upowszechnianie wiedzy i praktyk z zakresu segregacji, odzysku i recyklingu odpadów.

- W Carrefour od wielu lat realizujemy program „STOP Marnotrawstwu”, którego celem jest przeciwdziałanie wszelkim formom marnotrawstwa na każdym szczeblu funkcjonowania firmy. To jeden z filarów naszej polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie. Ponadto, poszanowanie środowiska naturalnego to ważne wyzwanie, które aktywnie podejmujemy w ramach naszej strategii transformacji żywieniowej i dlatego chętnie przystąpiliśmy do Koalicji 5 Frakcji – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. – Jako jej członek, chcemy włączyć się w edukację konsumentów nt. prawidłowej segregacji odpadów zgodnej z pięciofrakcyjnym systemem segregacji, między innymi poprzez działania w naszych sklepach – dodaje Barbara Kowalska.

W ramach programu „STOP Marnotrawstwu”, sieć podejmuje szereg inicjatyw, dzięki którym udaje się zmniejszać ilość odpadów. Jednym z takich projektów jest gospodarowanie odpadami bio. Polega ono na przekazywaniu odpadów organicznych do lokalnych kompostowni, gdzie pozyskuje się z nich kompost stosowany do rekultywacji terenów zdegradowanych i do celów rolniczych lub wytwarza się paliwa alternatywne. By ograniczyć marnowanie produktów, które nie mogą zostać sprzedane, ale w pełni nadają się do spożycia, sklepy sieci w całej Polsce przekazują artykuły spożywcze do Banków Żywności i innych organizacji, które wspierają potrzebujących.

Z myślą o ograniczeniu wykorzystania plastiku, Carrefour podjął również globalne zobowiązanie, że od 2025 roku wszystkie produkty marki własnej Carrefour umieszczane będą w opakowaniach nadających się do ponownego użytku, recyklingu lub kompostowania. Każdy sklep sieci prowadzi kompleksową segregację, m.in. makulatury, tworzyw sztucznych, olejów odpadowych, produktów pochodzenia zwierzęcego nienadających się do spożycia, baterii przenośnych, elektro-odpadów i zużytych świetlówek.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,21

  • Min

    3,09

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7094
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.