Carrefour idzie pod prąd i testuje koncept sklepów z produktami marki własnej

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 17 września 2018 12:18

Francuska sieć Carrefour w czterech swoich sklepach usunęła z półek prawie wszystkie produkty brandowe, aby sprawdzić gotowość konsumentów do kupowania wyłącznie towarów marki własnej. Jednym z celów planu transformacji detalisty, ogłoszonego na początku br. przez prezesa Carrefoura, Alexandre'a Bomparda, jest zwiększenie udziału sprzedaży marek własnych do 33 proc.

Obserwator francuskiego rynku detalicznego, Olivier Dauvers, jako pierwszy odkrył testowe sklepy i opisał je na swoim blogu jako bezprecedensowy eksperyment: nie wszystkie krajowe marki zniknęły z półek, ale prywatne marki stanowią obecnie nawet 80 proc. asortymentu. Wielkich francuskich marek, takich jak Teisseire, nie ma w sklepach w Rouvroy (Pas-de-Calais), Rubelles (Seine-et-Marne), Saran (Loiret) i Ville-du-Bois (Essonne).

Marki własne są ważne dla detalistów, ponieważ przyczyniają się do budowania ich wizerunku, są tańsze niż marki brandowe, a jednocześnie generują wyższe marże. Dzięki dobrze rozwiniętej ofercie marek własnych sprzedawca może wyróżnić się na tle konkurencji. Jest to jednak niezwykły krok, biorąc pod uwagę, że sprzedawcy detaliczni, którzy do niedawna sprzedawali tylko marki własne (np. Aldi lub Lidl), teraz wprowadzają coraz więcej marek brandowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.