Carrefour, Kaufland i Tesco mocno wpłynęły na zyski Auchan w Polsce

Autor: dlahandlu.pl za raportem DM PKO BP 12 grudnia 2016 11:50

Carrefour, Kaufland i Tesco mocno wpłynęły na zyski Auchan w Polsce fot. shutterstock

Auchan posiada prawie 4% rynku FMCG w Polsce. Zyski netto spółki od 2014 r. spadły ponad dwukrotnie, co zdaniem analityków DM PKO BP jest wynikiem silnej konkurencji ze strony takich sieci jak Carrefour, Kaufland i Tesco.

Pierwszy hipermarket Auchan w Polsce został otwarty w maju 1996 roku. W roku 2014 Auchan i Metro sfinalizowały transakcję włączenia 57 hipermarketów Real do sieci Auchan. Jednakże UOKiK jako warunek przejęcia ustalił odsprzedaż ośmiu hipermarketów Real. W 2015 roku zostały one kupione przez centralę Schiever z Francji, od września 2015 siedem z nich działa pod marką bi1. W ramach tej transakcji Auchan przejął dwa centra i hipermarkety Auchan, które do 2015 prowadził wspólnie z Schiever Polska, i wycofał wszystkie swoje udziały w tej spółce.

Jak wskazują analitycy DM PKO BP Auchan posiada prawie 4% rynku FMCG w Polsce. Przychody spółki rosną w średniorocznym tempie 12,5%. Jednakże marża EBITDA pozostaje w trendzie spadkowym i w 2015 r. wyniosła 4,4%. - Niepokojący zdaje się być fakt, że zyski netto spółki od 2014 r. spadły ponad dwukrotnie, co naszym zdaniem jest wynik silnej konkurencji ze strony takich sieci jak Carrefour, Kaufland i Tesco. Cykl konwersji gotówki w spółce jest ujemny, jednak w ostatnim okresie uległ on pogorszeniu. Auchan posiada gotówkę netto na poziomie 419 mln zł - czytamy w raporcie domu maklerskiego.

W skład Grupy wchodzi również sieć supermarketów Simply Market która liczy 34 sklepy. Sieć powstała w 2002 roku po przejęciu sieci supermarketów Billa, należącej do koncernu Rewe. Od 2005 roku otwierano również na terenie Warszawy sklepy o mniejszej powierzchni, które otrzymywały brand A-Tak. W 2009 roku przebrandowano wszystkie sklepy spółki na markę Simply Market. Przychody supermarketów Simply od 2012 są stabilne i kształtuje się na poziomie poniżej 550 mln zł. Zarówno marża EBITDA jak i marża zysku neto znajduje się w trendzie spadkowym. Marża EBITDA wynosi obecnie 2,1%, a marża zysku netto jest ujemna. Na koniec 2014 r. spółka posiadała gotówkę netto w wysokości 14 mln zł, a jej cykl konwersji kształtuje się na niskim dwucyfrowym dodatnim poziomie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.