Carrefour koryguje strategię. Chce przyspieszyć otwarcia małych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 28 lutego 2019 11:15

Carrefour koryguje strategię. Chce przyspieszyć otwarcia małych sklepów Fot. Shutterstock

Grupa Carrefour, postanowiła korygować w górę kilka celów planu „Carrefour 2022”. Jak podała spółka w raporcie za 2018 rok, do 2022 roku zamierza zmniejszyć globalnie powierzchnie sprzedaży w sklepach o 400 tys. metrów kw. oraz przyspieszyć otwarcia sklepów convenience, a w przyszłym roku pogłębić redukcje asortymentu oraz zwiększyć poziom oszczędności kosztów.

Według nowych planów, nastąpi uproszczenie asortymentu o 15 proc. w roku 2020 (pierwotnie miało to być 10 proc.). Globalna redukcja powierzchni sprzedaży wyniesie 400 000 mkw. Ponadto, nastąpi przyspieszenie w rozszerzaniu formatów convenience (3000 otwarć vs pierwotnie zakładanych 2000) do 2022 roku.

Spółka chce także jeszcze bardziej poprawić efektywność operacyjną i dyscyplinę finansową. Obecnie celem jest oszczędność kosztów na poziomie 2,8 mld euro (w porównaniu do pierwotnie planowanych 2,0 mld euro) na rok 2020 r.

- Carrefour przyspiesza dogłębną reorganizację swojej komercyjnej oferty handlowej i ponownie zastanawia się nad asortymentem produktów i usług, aby lepiej spełniać oczekiwania konsumentów.

Po zmniejszeniu asortymentu o około 6 proc. w 2018 r., Carrefour planuje zmniejszyć go o 15 proc. w 2020 r. na całym świecie – czytamy w raporcie Carrefoura.

Grupa potwierdza cel, jakim jest osiągnięcie jednej trzeciej swojej sprzedaży za pośrednictwem produktów marki Carrefour do roku 2022.

- Carrefour kontynuuje modernizację swojej sieci sklepów i jej oferty, dostosowując się do specyfiki lokalnego rynku. Grupa będzie kontynuować dążenie do zmniejszenia powierzchni handlowej o niskiej wartości, głównie nieprzeznaczonej na produkty spożywcze i zwiększa swoje ambicje -  globalnym celem jest obecnie zmniejszenie powierzchni sprzedaży o 400 000 m kw. do roku 2022 – dodano w raporcie.

Sieć wypracowała globalnie w 2018 roku niemal 85 mld euro sprzedaży, co oznacza 1,4 proc. wzrostu sprzedaży LfL.

Spółka podała, że w 2018 roku EBITDA grupy wyniosła 3,46 mld euro. Strata netto wyniosła 561 mln euro, na co złożyły się: koszty finansowe netto w wysokości 262 mln euro, obciążenie podatkiem dochodowym w wysokości 539 mln euro oraz strata netto z działalności zaniechanej, która wyniosła 301 mln euro i obejmowała głównie dochód netto z 273 zamykanych sklepów DIA.

Skorygowany zysk netto grupy wyniósł 802 mln euro wobec 773 mln euro w 2017 roku.

W 2018 r. Carrefour wygenerował silny wzrost sprzedaży produktów organicznych, który wyniósł 1,8 mld euro. Grupa potwierdza cel sprzedaży produktów ekologicznych w wysokości 5 mld euro w 2022 roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    15,22

  • Min

    8,63

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6845
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.