Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Carrefour na rodzimym rynku odrabia straty do lidera E.Leclerca

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 27 lipca 2018 11:38

Najnowsze dane Kantar Worldpanel na temat udziału sieci handlowych w rynku we Francji pokazały, że Carrefour odrabia straty do rywala E.Leclerca.

Od 11 czerwca do 8 lipca Géant Casino odnotował najszybszy wzrost wśród dużych graczy i zyskał 0,2 punktu procentowego udziału w rynku. Carrefour zyskał również 0,2 punktu i obecnie ma 20,9% udziału w rynku (w porównaniu do 21,3% E.Leclerca). W przypadku Delhaize, jak i Aldi, wzrost w tym okresie pozostaje płaski.

Podobnie jak w poprzednim okresie, najsilniejszy wzrost odnotowano w formatach online i convenience. Według najnowszych danych Kantar, segment e-commerce zyskał 0,4% (wobec 0,5% w badanym okresie w ubiegłym miesiącu) i wzrósł do 6,3% udziału w rynku.

Sklepy convenience zyskały 0,1 punktu procentowego, podczas gdy hipermarkety i supermarkety straciły udział w rynku, tracąc odpowiednio 0,3 i 0,2 punktu.

To połączenie wzrostu w sklepach internetowych i sklepach convenience pozwoliło Carrefour zaprezentować tak dobre wyniki w ostatnim okresie, twierdzi Kantar.

Przypomnijmy, rok temu Kantar Worldpanel podał, że supermarkety Carrefour straciły pozycję lidera na krajowym rynku na rzecz sieci E.Leclerc, która w okresie od 10 lipca do 6 sierpnia 2017 r. miała 21,1-proc. udział  w rynku, podczas gdy Carrefour - 20,3 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.