Carrefour Polska: Hipermarkety generują ponad 50 proc. sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 6 września 2017 16:33

Carrefour Polska: Hipermarkety generują ponad 50 proc. sprzedaży fot. materiały prasowe Carrefour

Hipermarkety to format, który cały czas się rozwija – uważa Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.  Jak informuje, sprzedaż Carrefoura w Polsce w trzecim kwartale nadal solidnie rośnie, we wszystkich formatach.

- W trzecim kwartale sprzedaż idzie bardzo dobrze, we wszystkich formatach. Jest to solidny wzrost, nie o ułamek procenta – mówi prezes.

W tym roku grupa Carrefoura otworzy 3 hipermarkety, między innymi  w Warszawie, na Białołęce, który ruszy 14 września. – Hipermarkety to format, który cały czas się rozwija – mówi Guillaume de Colonges. Jak informuje prezes sieci każdego roku Carrfeour inwestuje na polskim rynku ok. 250 mln zł, w tym w budowę i modernizację centrów handlowych oraz sklepów.

Szef Carrefoura w Polsce przyznaje, że nie wszystkie sklepy Carrefour w Polsce są rentowne. – Jeśli posiada się niemal 900 sklepów niemożliwe jest, by wszystkie były rentowne. Tym bardziej, że czynniki rentowności są różne, np. zależą od stawek czynszów. Jednak większość hipermarketów notuje wzrost - mówi. I dodaje, że hipermarkety sieci Carrefour nadal odpowiadają za ponad 50 proc. sprzedaży grupy w Polsce.

Spółka stara się restrukturyzować sklepy, które mają problemy. – Np. supermarket w Bydgoszczy miał gorsze wyniki. Zdecydowaliśmy się przeprojektować go na centrum outletowe, bo z naszej obserwacji wynikało, że klienci oczekiwali innej oferty - mówi Guillaume de Colonges.

Zdaniem prezesa, struktura grupy, w skład której wchodzą różne formaty sklepów, daje dużą możliwość manewru. Ponadto, dzięki temu klient ma możliwość wyboru pomiędzy hipermarketem, supermarketem, sklepem osiedlowym i internetowym.

- Na tym polega pojęcie omnichannel: klient może kupić to, co chce, kiedy chce i gdzie chce – ocenia Guillaume de Colonges.  

Carrefour jest gotowy wchodzić w nowoczesne rozwiązania, w tym rozwiązania cyfrowe. Jak mówi prezes, w porównaniu do wszystkich innych krajów, w których Carrefour  jest obecny, w Polsce wprowadzanych jest najwięcej tego typu projektów.

Jednym z nich jest projekt SąSiatki, zaproponowany przez Carrefour w sierpniu tego roku. Usługa oparta jest na mechanizmach ekonomii współpracy. Za jej pośrednictwem klienci mogą zamawiać zakupy przez Internet i dostarczać je sobie nawzajem.

Guillaume de Colonges poinformował, że aplikację potrzebną do zrealizowania usługi ściągnięto już 720 tys. razy. - Teraz jeszcze musimy dostosować sklepy do obsługi tej oferty. Do końca roku chcemy objąć tą usługą wszystkie placówki w stolicy. Potem, w kolejnych miastach w całej Polsce - mówi.

Ponadto, Carrefour jako pierwsza sieć spożywcza w Polsce, uruchamia koncept Marketplace, czyli internetową platformę sprzedaży łączącą klientów ze sprzedawcami. Dzięki temu rozwiązaniu zyskają oni dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów oraz sprawdzonych sprzedawców.

Według informacji Carrefoura, w Marketplace znajdzie się dodatkowo 180 tys. produktów niedostępnych w sklepach sieci. Projekt ma ruszyć na początku czwartego kwartału.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.