Carrefour przedstawił strategię rozwoju do 2022

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2018 11:08

Carrefour przedstawił strategię rozwoju do 2022 Fot. Shutterstock

Nowy zarząd Grupy Carrefour przedstawił strategię dla grupy na najbliższe cztery lata. Plan "Carrefour 2022", opiera się na czterech filarach: wdrożeniu nowej organizacji grupy, osiągnięciu wzrostu konkurencyjności i produktywności, na rozwoju omnikanałowości oraz na oferowaniu wysokiej jakości produktów. Strategia zakłada między innymi: plan dobrowolnych odejść w centrali we Francji, oszczędność około 2 mld euro rocznie, inwestycje w projekty cyfrowe na poziomie 2,8 mld euro do 2022 r. i udział produktów marki własnej na poziomie jednej trzeciej w obrotach grupy.

Aby maksymalnie wykorzystać swoje mocne strony – międzynarodowość marki, wieloformatowość i wielokanałowość - grupa upraszcza swoją organizację i staje się bardziej otwarta na partnerstwo, dźwignie wzrostu i innowacje. Grupa zamierza zreorganizować swoje głowne siedziby we wszystkich krajach, w których jest obecna.

W regionie Ile-de-France centrala zostanie przegrupowana, co obejmuje zamknięcie głównej siedziby firmy w Boulogne i rezygnację z projektu budowy nowej siedziby o planowanej powierzchni 30.000 mkw. w Essonne. 2.400 pracownikom w centrali we Francji, z łącznej liczby 10.500 pracowników, zostanie zaoferowany dobrowolny plan zwolnień.

Ponadto, planowany jest rozwój nowych umów partnerskich, podobnych do porozumienia z Fnac-Darty, Showroomprivé i ogłoszonej dziś współpracy z Tencent w Chinach. 

Aby inwestować we wzrost i poprawić swoją konkurencyjność cenową, Carrefour zwiększy selektywność w zakresie alokacji zasobów i dyscypliny finansowej. Łączne inwestycje do roku 2022 wyniosą 2 mld euro rocznie. Grupa będzie inwestować w konkurencyjność komercyjną i rozwój produktów marki Carrefour. Planowane jest także zmniejszenie liczby sklepów ex-DIA o 273 placówki.

Planowana jest optymalizacja zakupów bezpośrednich: zmiana oferty produktowej poprzez zmniejszenie asortymentu o ponad 10 proc. oraz negocjacje na poziomie międzynarodowym w celu skorzystania z obecności Grupy w ponad 30 krajach. Z kolei racjonalizacja zakupów pośrednich będzie polegała między innymi na ścisłym zarządzaniu wydatkami oraz polityce systematycznej renegocjacji umów. Planowana jest także redukcja kosztów logistycznych poprzez większy nacisk na efektywność operacyjną łańcucha dostaw. Spółka szacuje, że te trzy elementy będą głównym źródłem oszczędności, które są zakładane na 2 mld euro rocznie do 2020 roku. 

Ponadto, Carrefour chce rozwijać ideę omnikanałowości i inwestować w rosnące formaty, by stać się liderem w branży e-commerce żywności.

W związku z tym, w ciągu następnych 5 lat grupa otworzy 2000 sklepów convenience w dużych miastach. Planowane jest także przyspieszenie rozwoju formatu Cash & Carry z 20 nowymi placówkami Atacadão rocznie w Brazylii, a także konwersja 16 hipermarketów do formatu Maxi w Argentynie i ekspansja Promocash we Francji.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.