PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Carrefour ruszył z konceptem bio. Docelowo będzie oferowany we franczyzie

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2019 13:39

Carrefour ruszył z konceptem bio. Docelowo będzie oferowany we franczyzie fot. PTWP

Przy Marszałkowskiej 87 w Warszawie ruszył 1. sklep Carrefour w formacie bio. Jednocześnie jest to 900. sklep sieci. Oferuje 2500 produktów, z czego 80 proc. to produkty bio, pozostałe zaś to produkty dietetyczne i prozdrowotne: bezglutenowe, bezlaktozowe i wegańskie.

Sklep ma 153 mkw.  Jest tu także kącik kawowy o pow. 27 mkw. W sklepie dostępna jest strefa „Food to Go”, w której znajdują się zdrowe przekąski, zupy, a także bio kanapki przygotowywane na miejscu, świeżo mielona ekologiczna kawa oraz świeżo wyciskane soki z owoców bio.

Sklep oferuje 250 produktów świeżych: warzywa, owoce, garmaż, mięsa i wędliny sprzedawane na wagę, ryby. 2200 produktów to towary pakowane, w tym wina i alkohole. 60 proc. oferowanych produktów pochodzi z Polski, zaś 250 produktów oferowanych jest pod marką własną sieci Carrefour bio. W sklepie można kupić 50 produktów sypkich na wagę: w tym kasze, płatki, makarony, kawę i bakalie. Herbaty oraz przyprawy wyeksponowano w szklanych słojach. W sklepie Carrefour BIO dostępne jest świeżo wypiekane pieczywo, a także wybór wędlin, serów bio, ciast i produktów garmażeryjnych sprzedawanych w ladach tradycyjnych.

Sklep ma też strefę produktów non food: artykułów do makijażu, ekodetergentów jak i kosmetyków naturalnych oraz żywności dla psów i kotów, w tym artykułów bio.



Carrefour przeciwdziała marnotrawstwu żywności i zobowiązuje się do redukcji plastiku. Dlatego w sklepach Carrefour BIO będzie możliwość korzystania z własnych opakowań np. przy zakupie kawy lub produktów na wagę. Dodatkową opcją dla klientów poszukujących produktów bezpośrednio od rolników są odbiory w sklepie zamówień realizowanych poprzez platformę LokalnyRolnik.pl. W sklepie działa też strefa produktów przecenionych o 30 proc. z bliską datą przydatności do spożycia (2 dni).

Placówka zatrudnia 8 osób. Nie ma w niej kas samoobsługowych, bo jak zapewniają przedstawiciele sieci, istotny będzie kontakt między klientami a pracownikami, którzy są otwarci na wszelkie sugestie i informacje zwrotne.

Ceny oferowanych produktów będą takie same jak w hipermarketach, co zdaniem szefów sieci ma  być jednym z czynników sukcesu placówki, niwelując główną barierę zakupową dla żywności bio - cenę. Aby pokazać co składa się na cenę produktu w placówce po raz pierwszy zastosowano etykiety "bez ściemy", pokazujący procentowy udział produkcji, podatku oraz marży sklepu.

Sieć widzi potencjał dla rozwoju tego konceptu w 10 największych polskich miastach, ale nie zdradza dalszych planów rozwoju sieci. - Chcemy rozwijać koncept Carrefour BIO w Polsce i testować sklepy w kolejnych lokalizacjach – mówi Christophe Rabatel, prezes zarządu Carrefour Polska. Koncept boi docelowo ma być oferowany także w formule franczyzowej dla partnerów sieci.

Polska to 4. kraj, w którym koncept bio ruszył. We Francji jest 30 takich placówek, w Hiszpanii 4, a w Belgii 1. Zgodnie z zaprezentowanymi danymi Polacy wydają na produkty bio 7 euro rocznie, a Francuzi 140 euro. Sieć ma nadzieje, że Polacy będą szybko nadrabiać brakujący dystans.

Na koniec I półrocza Carrefour miał 862 sklepy, co oznacza, że w 5 miesięcy przybyło mu 38 placówek. Od 30 września do 15 listopada sieci przybyło 19 placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Magda 2019-11-15 06:31:38

    Słuszna uwaga Panie Pitrze a Pan Patriota coś milczy...

  • Piotr 2019-11-15 00:06:17

    Jestem ciekaw w jakiej polskiej sieci robi Pan zakupy, jakim polskim samochodem Pan jeździ lub jakie polskie ubrania Pan nosi...

  • Jan 2019-11-14 17:49:30

    Won żabojady z polskiego rynku. Tu jest Polska i miejsce tylko na polski handel.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7394
Ilość aktualnych ofert: 493979

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.