Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Carrefour sięga po młodą kadrę - sieć patronuje szkole zawodowej

Autor: www.dlahandlu.pl 11 października 2016 11:06

Carrefour sięga po młodą kadrę - sieć patronuje szkole zawodowej fot. materiały prasowe

Ruszyła pierwsza klasa patronacka Carrefour Polska. We współpracy z Zespołem Szkół Spożywczo-Gastronomicznych przy ul. Komorskiej w Warszawie, firma wspiera rozwój szkolnictwa zawodowego i rozwój młodych specjalistów. Przez kolejne 3 lata uczniowie pod okiem doświadczonych pracowników Carrefour będą zdobywać umiejętności podczas zajęć praktycznych w warszawskich hipermarketach sieci.

- Zespół Szkół Spożywczo-Gastronomicznych przy ulicy Komorskiej w Warszawie, dzięki współpracy z firmą Carrefour, przeprowadził nabór do klasy kształcącej w zawodzie technik technologii żywności z kwalifikacją T.4 „produkcja wyrobów cukierniczych”. Dla uczniów klasy patronackiej stworzyliśmy wspólnie specjalny program kształcenia praktycznego. Umiejętności zawodowe młodzież tej klasy zdobywać będzie w Centrum Kształcenia Praktycznego oraz w cukierniach sklepów Carrefour – mówi Ewa Lada, dyrektor ZSSG w Warszawie.

Carrefour w wybranych sklepach w całej Polsce posiada własne zaplecze cukiernicze i piekarnicze, gdzie cukiernicy i piekarze Carrefour wypiekają pieczywo i przygotowują ciasta według własnych receptur. Korzystając z tych możliwości, uczniowie pod okiem opiekunów praktyk – pracowników Carrefour poznają specyfikę pracy w zawodzie i standardy.

- Zaangażowanie Carrefour w praktyczne kształcenie przyszłych kadr jest elementem autorskiego programu firmy „Przepis na mistrza”. Jego celem jest aktywizacja zawodowa a także waloryzacja zawodów rzemieślniczych. W ramach programu pracownicy Carrefour z długoletnim stażem mogą wziąć udział w procesie certyfikacji zawodowej. Współpraca z sektorem edukacji, czego przykładem jest klasa patronacka w warszawskim technikum, buduje kulturę profesjonalizmu kadr w branży i pomaga  uatrakcyjniać ofertę szkoleniową szkół zawodowych. Przepis na mistrza został wyróżniony nagrodą HR Innovator przyznawaną w ogólnopolskim konkursie na innowacyjne projekty w obszarze zasobów ludzkich - podaje sieć.

- Odpowiedzialny pracodawca nie poprzestaje na oferowaniu miejsc pracy. Rozwój obecnych pracowników to już standard. Ale gdy mowa o kształceniu przyszłych kadr, nadal poszukujemy dobrych rynkowych praktyk. Nasz „Przepis na mistrza” to program, w którym łączymy doświadczonych pracowników i młodych z przekonaniem o korzyściach dla obu stron – mówi Justyna Orzeł, Dyrektor Zasobów Ludzkich w Carrefour Polska.

– Kształcenie zawodowe to ogromne wyzwanie, szczególnie dla branży handlu detalicznego. Mamy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom i ofercie ciekawych perspektyw zawodowych uda nam się zaprosić młodzież do budowania kariery w kluczowych dla nas zawodach. Zaczynamy współpracę od szkoły z długimi tradycjami, ale wierzymy, że uda się zrealizować takie inicjatywy w wielu miastach w Polsce – dodaje Justyna Orzeł.

Uczniowie wzięli udział w inauguracyjnych warsztatach w Centrum Smak Kariery, gdzie pod okiem Davida Gaboriaud, ambasadora Carrefour, poznawali tajniki sztuki kulinarnej. Od początku września, raz w tygodniu młodzi adepci sztuki cukierniczej praktykują w 3 cukierniach warszawskich hipermarketów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.