Carrefour usunie swoje logo z produktów marki własnej

www.portalspozywczy.pl 15 lipca 2014 13:52

Na przyszły rok Carrefour zaplanował usunięcie własnego logo z produktów marki własnej Carrefour Discount. Produkty te nadal będą dostępne w ofercie sieci, jednak zmieniony ma zostać ich wizerunek. Carrefour nie chce, aby nazwa sieci kojarzyła się z produktami najtańszej marki własnej, które, jak pokazują badania, często postrzegane są przez konsumentów jako mające gorszą jakość (niezależnie od tego, jaka ta jakość faktycznie jest) - czytamy w "Le Figaro".

Przypomnijmy, prezes Grupy Carrefour Georges Plassat pod koniec sierpnia 2012 r. zaprezentował strategię rozwoju, zgodnie z którą produkty marki własnej Carrefour miały być wycofywane z portfolio. Cały czas na półkach sklepów francuskiej sieci miały natomiast pozostać odpowiedniki produktów najniższej ceny. Niskokosztowa marka Carrefour Discount została wprowadzona w 2009 r. przez poprzedniego prezesa grupy, Larsa Olofssona.

Carrefour w swoich sklepach w Polsce oferuje produkty marki własnej ze wszystkich segmentów cenowych. Asortyment wszystkich marek własnych dostępnych w sieci liczy ok. 4000 referencji we wszystkich kategoriach produktowych. Należą do nich m.in. produkty spożywcze, produkty świeże, warzywa, owoce, wędliny, drogeryjne, perfumeryjne, napoje i alkohole, produkty przemysłowe i gospodarstwa domowego, artykuły sportowe, zabawki, artykuły sezonowe, sprzęt RTV/AGD oraz tekstylia.

Najpopularniejszymi produktami sprzedawanymi pod marką Carrefour są: produkty higieny papierowej i kosmetycznej (papier toaletowy, ręczniki kuchenne, chusteczki kosmetyczne, płatki do demakijażu), napoje energetyzujące i wody smakowe, produkty świeże (jaja, sery, jogurty, mrożonki), makaron domowy, ryż, koncentrat pomidorowy, warzywa konserwowe (kukurydza, groszek), chipsy, słodycze (draże, sezamki, chałwa, biszkopty, wafelki).

Jak wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego dla On Board PR Ecco Network przez SW Research, marka Carrefour jest drugą najczęściej kupowaną marką własną w Polsce. Wybiera ją 61 proc. konsumentów, podczas gdy większą popularnością cieszy się tylko marka własna Tesco (64 proc.). Badanie zostało przeprowadzone w grudniu i styczniu 2014 r. metodą CAWI na próbie 1009 respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.