Carrefour uszczupli zespół menedżerów i przetestuje nowe koncepty sklepów

Autor: dlahandlu.pl 6 lutego 2019 14:17

Carrefour uszczupli zespół menedżerów i przetestuje nowe koncepty sklepów Fot. Shutterstock.com

We Francji wybuchło zamieszanie po tym, gdy wyciekły plany Carrefoura dotyczące hipermarketów. Wynika z nich, że kilka działów niezwiązanych z żywnością zostanie zamkniętych. Ponadto więcej sklepów zostanie objętych franczyzą.

Hipermarkety odpowiadają za około jedną czwartą obrotów Carrefoura na rynku krajowym, ale ich popularność maleje, a rentowność jest po presją. Sekcje niespożywcze muszą mierzyć się z  konkurencją ze strony sklepów specjalistycznych i e-handlu. Po ogłoszeniu planu transformacji w styczniu 2018 r. dyrektor generalny sieci, Alexandre Bompard, ogłosił, że większe sklepy staną się mniejsze, a produkty non-food mogą ustąpić miejsca produktom świeżym i ekologicznym. Zapowiedział również, że cześć hipermarketów zostanie przekazana franczyzobiorcom.

Według Reutersa i Linéaires niektóre z konkretnych działań Carrefoura na rok 2019 można wywnioskować z dokumentów opublikowanych przez związek zawodowy (CGT). Wśród sekcji non-food, które mają zostać zamknięte wymienia się wewnętrzne działy fotografii, elektroniki i biżuterii. W niektórych przypadkach będą one outsourcowane specjalistycznym sieciom, takim jak Darty.

W tym roku Carrefour postawi na samoobsługę, chcąc zmniejszyć koszty zatrudnienia. Sieć będzie też testować sprzedaż perspektywicznych kategorii: produktów dla zwierząt i parafarmaceutyków.

W ubiegłym roku pięć punktów sprzedaży zostało przekazanych niezależnym przedsiębiorcom. Obecnie dziesięć lub jedenaście hipermarketów ma podzielić ten sam los.

Sieć otworzy osiem nowych punktów odbioru zamówień online, a 67 istniejących zostanie powiększonych. 90 spośród 230 hipermarketów będzie mogło dostarczać produkty do domu, a 200 sklepów zacznie korzystać z automatycznych kas. Carrefour chce także uruchomić dziesięć kolejnych sklepów typu outlet/dyskont z niesprzedanym asortymentem. Detalista posiada już 11 takich punktów we Francji. Zarząd uważa także, że w grupie jest zbyt wielu menedżerów i zamierza zmniejszyć liczbę dyrektorów.

Detalista przetestuje również trzy nowe koncepty: model niskokosztowy o nazwie "Essentiel"; koncept, który zapewnia właścicielowi sklepu większą autonomię ("Rebonds") oraz koncept  zawierający restaurację ("Next").

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,58

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6722
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.