Carrefour wprowadza technologię blockchain dla nowego produktu

Autor: dlahandlu.pl 9 lipca 2018 11:19

Carrefour wprowadza technologię blockchain dla nowego produktu Fot. za Carrefour.com

Carrefour rozszerza technologię blockchain, która umożliwia konsumentom śledzenie produktu „od pola do stołu”, na nowy produkt. Po tym, jak w marcu tego roku sieć wdrożyła blockchain dla linii kurczaków, obecnie oferuje tę technologię dla pomidorów Carrefour Quality Line.

Sieć Carrefour od 2015 roku współpracuje ze spółdzielnią Rougeline, wspierając lokalne, innowacyjne i zrównoważone rolnictwo, oparte na praktykach rolniczych mniej szkodliwych dla środowiska. Dzięki tej współpracy, sieć umożliwia dziewięciu producentom z Marmande i Roussillon sprzedaż mięsistej i soczystej odmiany pomidora uprawianego w ziemi Cauralina.

Technologia blockchain jest już wykorzystywana dla linii kurczaków Carrefour Quality Line Auvergne. Sposób jej działania jest prosty: etykieta produktu zawiera kod QR, który konsumenci skanują za pomocą smartfonów. Otrzymuja w ten sposób informację na temat pomidorów, takie jak: miejsce ich uprawy, nazwę producenta, stosowane metody uprawy lub datę uprawy.

Carrefpur informował w marcu, iż planuje tę technologie oferować dla kolejnych ośmiu produktów zwierzęcych i roślinnych, takich jak: jajka, ser, mleko, pomarańcze, pomidory, łosoś i mielona wołowina.

Jak ocenia Carrefour, technologia blockchain spełni rosnącą potrzebę konsumentów w zakresie przejrzystości produktów, natomiast dla hodowców jest to sposób na pokazanie, co produkują.

Pomidory Carrefour Quality Line to produkty uprawiane w ziemi. Przy ich uprawie nie stosowano herbicydów, były także ręcznie zbierane.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.