Case study: Amerykański market budowlany Lowe’s

Autor: dlahandlu.pl 17 grudnia 2015 10:28

Case study: Amerykański market budowlany Lowe’s Market Lowe's wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, fot. Dia-Mart

Dia-Mart Polska, firma doradcza dedykowana handlowi detalicznemu analizuje koncept marketu budowlanego Lowe’s - to prawdopodobnie jeden z najbardziej przyjaznych dla klientów sklepów.

Założona w północnej Karolinie w 1946 roku Lowe’s jest marką z branży produktów do majsterkowania, wyposażenia domu i ogrodnictwa skierowaną zarówno do osób indywidualnych, jak i do firm. Liczy ponad 1 500 punktów sprzedaży w USA. Jak to często bywa w branży budowlanej, już sama moc i rozmiar wystarczają, by uczynić zeń znaczącego dystrybutora. Jednak, gdy przyjrzymy się bliżej, zobaczymy, że dzięki swoim działaniom na terenie sklepów Lowe’s jawi się przede wszystkim jako marka najbardziej „zorientowana na klienta”.

Lowe’s rozwinął swoje potężne i czytelne punkty sprzedaży wokół obietnicy marki komunikowanej w sposób prosty i skuteczny. Oznaczenia, dalekie od wyrafinowania, są jasne i dobrze przemyślane, a w działach technicznych klient otrzymuje właściwą pomoc w wyborze.

W merchandisingu wykorzystuje się innowacje – na wielu czołach regałów zastosowano systematyczne podejście graficzne i elementy technologii cyfrowej, a nad treścią czuwa marka, a nie poszczególne brandy – lub niskie ceny, z tym samym efektem.

Niektóre sposoby dbania o klienta są niecodzienne: bezpłatne wifi na terenie sklepu, mobilna aplikacja „find it faster”, która lokalizuje szukany produkt na smartfonie (Product Locator) wraz z natychmiastowym wskazaniem numeru alejki, płatność u sprzedawcy w dziale.

Przeczytaj także:

Nie wypaczając swojego stylu, Lowe’s prezentuje się w sposób bardzo wiarygodny także w działach związanych z dekoracją, wykorzystując wiele aranżacji.  Co więcej, marka posuwa się daleko w zakresie wykorzystywania próbek: farby, wykładziny, blaty… Każdy klient, i ten indywidualny i rzemieślnik, może opuścić sklep solidnie zaopatrzony w próbki, dzięki którym będzie mu łatwiej skonkretyzować swoje plany.

W tym samym duchu pomyślana jest przestrzeń „interior project”, gdzie klient może sam na ekranie określić ilość materiałów, jakie mu są potrzebne do wykonania prac. Do każdego produktu jest dostępny informacyjno-instruktażowy materiał wideo. W przestrzeni „kitchen project” umiejętnie połączono próbki fizyczne i elementy cyfrowe, by uwodzić i prowadzić klienta przy pomocy sprzedawcy.

Co warto zapamiętać?

Jako dobra amerykańska marka Lowe’s robi wrażanie swoją siłą, prostotą i skutecznością swojego merchandisingu i oznaczeń. To marka ze swoją tożsamością, którą można jednak uznać za mniej radykalną w porównaniu z konkurentem, jakim jest Home Depot. Umiejętność żonglowania cenami i wolumenami w połączeniu z dbaniem o klienta na wiele sposobów daje piękne osiągi.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.