Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Case study Dyskontów Czerwona Torebka (przyczyny wycofania się z rynku)

Autor: www.dlahandlu.pl 9 lipca 2015 09:59

Case study Dyskontów Czerwona Torebka (przyczyny wycofania się z rynku) Czerwona Torebka wybrała bardzo konkurencyjne lokalizacje; fot. dyskonty.pl

Firma Market Side przeprowadziła case study sklepów Czerwona Torebka. Jej zdaniem przyczyny szybkiego wycofania się z rynku dyskontów tej spółki są zapewne złożone, ale jedną z istotnych jest lokalizacja sklepów. Operator wybrał bardzo konkurencyjne miejscowości, silnie spenetrowane przez inne dyskonty.

- Lokalizacja sklepów w Gorzowie Wielkopolskim (na koniec 2013 r. działały tam 23 dyskonty), Słupsku (20 dyskontów) czy nawet w mniejszych miastach, takich jak Wolsztyn (5 dyskontów) lub Szprotawa (4 dyskonty) wydaje się mało przemyślaną decyzją. W 25 sklepach na 31 działających w zasięgu do 500 metrów działał inny sklep dyskontowy (wskaźnik 81 proc., przy średniej dla wszystkich dyskontów 38 proc,) - czytamy w raporcie "Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych".

Gdyby sklepy Czerwonej Torebki znalazły się w miastach o konkurencji na poziomie choćby przeciętnej dla danej kategorii miast, to sieć mogłaby liczyć na dodatkowe 250 tys. transakcji miesięcznie (zakładając działanie samego konceptu na poziomie średniej dla rynku).

Biorąc pod uwagę miasta pow. 500 tys. mieszkańców średnia populacja na sklep dla Polski wynosi 10,8 tys., dla lokalizacji Czerwonej Torebki - 8,2 tys., co daje różnicę 2,6 tys.. W takich miastach Czerwona Torebka umiejscowiła 2 sklepy.

W mieście o wielkości 201-500 tys. mieszkańców średnia wynosi 7,9 tys. a dla Czerwonej Torebki 7,4 tys. Spółka zbudowała 4 sklepy w takich lokalizacjach.

W mieście o wielkości 101-200 tys. mieszkańców średnia wynosi 7,7 tys. a dla Czerwonej Torebki 7 tys. Spółka ma 5 sklepów w takich lokalizacjach.

W mieście 51-100 tys. mieszkańców średnia populacja na sklep to 6,9 tys. , w przypadku Czerwonej Torebki - 5 tys. Spółka zbudowała 5 sklepów w takich miejscowościach.

W miejscowości 20-50 tys. mieszkańców średnia populacja na sklep wynosi 6,4 tys., a dla Czerwonej Torebki - 5,4 tys. Spółka zbudowała 10 sklepów w takich miejscowościach.

Natomiast w miejscowościach liczących 10-20 tys. mieszkańców średnia populacja na sklep wynosi 5 tys., a dla Czerwonej Torebki - 3 tys. Spółka zbudowała 3 sklepy w takich miejscowościach.

Przypomnijmy, w kwietniu br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki zależnej - Dyskont Czerwona Torebka - podjęło uchwałę o jej rozwiązaniu i przeprowadzeniu postępowania likwidacyjnego.

Zarząd spółki wyjaśniał, iż decyzja o likwidacji została podjęta z uwagi na odchylenia od realizacji przyjętych założeń ekonomicznych dla sieci sklepów dyskontowych. - Podejmując powyższą decyzję wzięto również pod uwagę, iż agresywna walka cenowa w tym segmencie rynku powoduje zwiększenie zapotrzebowania na środki finansowe, których zaangażowanie mimo wszystko nie gwarantuje uzyskania zadowalającej stopy zwrotu z inwestycji - podsumowała wtedy spółka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Tak sobie myślę 2015-08-18 18:16:57

    Zapewne pomysł na biznes Czerwonej Torby polegał na pobraniu od wynajmujących im lokale naiwnych posiadaczy po 750 tys zł prowizji za znalezienie najemcy. Czyli jedna czerwona chyba 11 pobierała prowizję, ze to że najemcą była czerwona 5 lub 7 z końcówką SKA. Zatem rozkręcili biznes nie za swoje. Komu jeszcze nie zapłacili? - dostawcom, ale to za chwile wyjdzie. Sklepy prowadzili agenci jak w Żabce, żeby na nich przerzucić ryzyko pracowników. Do tego szlagierowy pomysł, aby przyciągać klienta nie marką własną, tylko sprzedażą pół-hurtową z obniżoną ceną. Przykładowo zgrzewka Pepsi taniej, ale po co komu zgrzewka jak w konkurencyjnym dyskoncie można było kupić jedną sztukę o parę groszy drożej. Aha, a lokale to już całkowita porażka, same spady po wyprowadzającej się w lepsze miejsce Biedronce, Plusie itp.

  • posen 2015-07-10 13:00:57

    Dodam jeszcze, że obsługa w tych sklepach to był poziom Biedronki z początków działalności. Innymi słowy dno plus braki towarów = nieudany biznes. Ale pewnie taki był plan i został zrealizowany.

  • Poznan 2015-07-09 22:08:04

    Jest to biznes M. Świtalskiego i każdy wie, że z tym Panem nie robi się... interesów chyba że ktoś jest biznesowym samobójca.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.