Case study: Koncept SPAR dla studentów

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2015 11:33

Case study: Koncept SPAR dla studentów fot. Supermarket Spar University w uniwersyteckiej dzielnicy Amsterdamu

Dia-Mart Polska, firma doradcza dedykowana handlowi detalicznemu, przedstawia koncept supermarketu tworzony specjalnie dla holenderskich studentów.

SPAR University to koncept przeznaczony dla studentów i pracowników dydaktycznych uczelni w Holandii. Jest on przykładem wdrożenia modelu ekonomicznego opartego na dostosowaniu ogólnej oferty do grupy docelowej, jaką stanowią specyficzni miejscowi klienci. 

Koncept:

Supermarkety SPAR były zawsze sprofilowane jako sklepy „convenience” i prezentowały charakter lokalny. Logikę bliskości rozwinięto, tworząc sklep w uniwersyteckiej dzielnicy Amsterdamu. Sklep stawia na produkty świeże, w pojedynczych porcjach, dania gotowe do spożycia, kanapki, soki owocowe i niskie ceny.

W wielu miejscach w sklepie zachęca się klientów do wejścia na fanpage marki na Facebook-u „Campuslife" i zamieszczenia sugesti odnośnie uzupełnienia oferty o brakujące produkty. Oddawanie głosów on line pozwala także wpływać na cenę pewnych artykułów. SPAR postawił na młodą, szczególnie aktywną w Internecie klientelę.

Format SPAR University sprawdził się, ponieważ po otwarciu pierwszego sklepu w pobliżu Uniwersytetu Vrije w Amsterdamie w 2013 roku SPAR przeorganizował także supermarket w okolicach Uniwersytetu w Utrechcie i zapowiada otwarcie trzeciej placówki w Rotterdamie, niedaleko Uniwersytetu Erasmus.

Opinia Dia-Mart Polska:

Dostosowanie oferty jest głównym filarem marketingu marki, a na przykładzie SPAR widać, że sieć trafnie oceniła oczekiwania klientów-studentów. Oprócz wprowadzenia takich elementów jak płatności w kasie samoobsługowej, czy punktów Campuslife, konceptowi trudno jest oderwać się od tradycyjnego supermarketu. Strefy są dobrze wydzielone, facingi – wyeksponowane, ale poza tym format nie stawia na oryginalność.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.