Case study: Rekomendacje QuarticON w e-sklepie BRW

Autor: pr 28 września 2016 09:20

Black Red White zainwestował w nowe narzędzie ułatwiające zakupy w e-sklepie - silnik personalizowanych rekomendacji QuarticON.

 

Spółka rozwija również sklep internetowy www.brw.com.pl, który notuje ponad 2 mln odsłon miesięcznie. E-sklep spełnia dwie funkcje – sprzedażową i wizerunkową.

- Chcieliśmy, aby sklep internetowy był jak dobry sprzedawca, rozumiał potrzeby naszych klientów i rekomendował personalizowaną ofertę każdemu z nic. – Magdalena Grzegorczyk, menedżer ds. E-Commerce w Black Red White.

Postawione cele udało się osiągnąć dzięki wykorzystaniu silnika personalizowanych rekomendacji QuarticON.

Silnik rekomendacji QuarticON, gromadzi i przetwarza dane o interakcjach użytkowników na stronie sklepu. Wykorzystując zaawansowane algorytmy uczenia się (machine learing), system buduje wiedzę o potrzebach i preferencjach każdego użytkownika z osobna, a następnie w czasie rzeczywistym wyświetla dopasowaną dla niego ofertę. W ten sposób, każdy klient widzi trochę inną wersję sklepu z indywidualnie wybranymi przez silnik rekomendacji produktami.

W sklepie brw.com.pl umieszczono ponad 10  widżetów z rekomendacjami, które generują blisko 18% sprzedaży całego sklepu miesięcznie. W zależności od miejsca wyświetlania widżetów ustawiono na nich dedykowane strategie rekomendacji produktów, które mają na celu wspieranie konwersji lub wielkości koszyka.

Na wzrost konwersji wpływają strategie, które pomagają klientowi szybciej znaleźć produkty, których potrzebuje. Natomiast na wzrost koszyka, strategie kreujące nową potrzebę i rekomendacje cross-sellingowe – czyli takie, które pomagają klientowi znaleźć i kupić dodatkowy produkt.  

Silnik rekomendacji od pierwszego kliknięcia, na podstawie danych, uczy się aktualnej potrzeby klienta i odpowiada na nią poprzez personalizowane rekomendacje produktów. W ustalonych miejscach, dla każdego użytkownika wyświetlane są dedykowane produkty. Ramka z personalizowanymi rekomendacjami została umieszczona na stronie głównej, stronach kategorii, a także na stronie z brakiem wyników wyszukiwania i pustym koszyku. Dzięki temu każdy użytkownik widzi dopasowaną do siebie ofertę i szybciej znajduje potrzebny produkt. Automatycznie uzyskaliśmy dla setek tysięcy użytkowników tyle samo różnych wersji sklepu.

W porównaniu do często używanych na stronie głównej bestsellerów, personalizowane rekomendacje potrafią dać 10 razy większą konwersję z danego miejsca strony.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.