Castorama ze wzrostem sprzedaży o 1,7 proc. LfL pomimo zakazu handlu

Autor: dlahandlu.pl 3 kwietnia 2019 15:59

Castorama ze wzrostem sprzedaży o 1,7 proc. LfL pomimo zakazu handlu fot. Castorama

W roku finansowym 2018/2019 Castorama Polska zwiększyła sprzedaż o 3,4% (+ 1,7% LFL ) do 6 908 mln zł. Zysk detaliczny Castorama Polska wzrósł o 6,6%, do 873,7 mln zł, odzwierciedlając pozytywne efekty zrealizowanych działań spółki na rzecz ograniczenia kosztów własnych.

- Jesteśmy w trakcie transformacji, która obejmuje ofertę, procesy operacyjne i sklepy oraz intensywny rozwój kanałów digital. Efektem realizowanych działań jest zapewnienie klientom dostępności produktów dopasowanych do ich potrzeb w najlepszych cenach, co przekłada się już na wyniki finansowe i z pewnością będzie procentowało również w przyszłości. Nasze zyski są inwestowane w rozwój zaplecza logistycznego, systemów IT oraz nowoczesne kanały sprzedaży. Otwieramy nowe sklepy i tworzymy nowe miejsca pracy, równocześnie nie zapominamy o obecnych pracownikach, których zaangażowanie doceniamy - mówi Łukasz Sas-Topolnicki, dyrektor administracyjno-finansowy Castorama Polska.

Nasz kraj jest jednym z kluczowych rynków dla Grupy Kingfisher, która realizuje obecnie rozpoczęty w 2016 roku pięcioletni proces transformacji. Grupa unifikuje systemy IT, na bazie których wdraża m.in. nowe rozwiązania e-commerce oraz stale zwiększa efektywność operacyjną.

„Nowe, ujednolicone i innowacyjne produkty stanowią obecnie 44% oferty w sklepach Grupy Kingfisher – dodaje Łukasz Sas-Topolnicki.

Realizowane zmiany w zakresie oferty pozwalają również zwiększać efektywność biznesową w obszarze łańcucha dostaw. Ponadto spółka z powodzeniem ogranicza koszty własne, ujednolicając procesy IT i księgowe korzystając z rozwiązań wprowadzanych przez grupę Kingfisher. Przykładowo z profesjonalnej obsługi finansowego centrum usług wspólnych w Krakowie, zatrudniającego już blisko 300 osób, korzystają obecnie trzy spółki w Grupie Kingfisher - B&Q z Wielkiej Brytanii, Castorama Francja i Brico Depot Francja. Dzięki tym zmianom, pomimo wzrastających kosztów pracy w naszym kraju, Castorama Polska utrzymuje zatrudnienie i wciąż inwestuje w rozwój zespołu.

W 2019 roku, na bazie dotychczas wdrożonych rozwiązań, Castorama Polska planuje kontynuację transformacji w zakresie zmian w ofercie. Spółka w dalszym ciągu będzie wzmacniała również sprzedaż internetową. W odpowiedzi na rosnącą sprzedaż kolejnym elementem wsparcia strategii skupionej na potrzebach klientów będzie też rozwój zalecza logistycznego. Planowane w tym roku zwiększenie powierzchni magazynowej, do 150 tysięcy m2 będzie służyło m.in. dalszemu wzmocnieniu pozycji Castorama.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • dubus 2019-04-07 12:05:29

    Podeślij jak masz

  • Rocky 2019-04-03 22:37:13

    to lepiej zorientujcie się jakie wyniki ma LMP, bo przy tych wyniki casto to smiech na salli

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 836

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 431979

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.