Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

CBRE: Rok 2014 pod znakiem rozwoju rynku handlowego

Autor: www.dlahandlu.pl 5 grudnia 2013 14:30

Zdaniem ekspertów CBRE rok 2013 był bardzo dobry dla polskiego rynku nieruchomości komercyjnych, a 2014 zapowiada się jeszcze lepiej. Rosnąca konsumpcja, stabilny popyt na powierzchnie komercyjne oraz plany wejścia na rynek polski przez kolejne międzynarodowe sieci handlowe sprawiają, że perspektywy na rok 2014 i lata następne są obiecujące.

W budowie jest obecnie kilka obiektów handlowych w Warszawie i dużych ośrodkach regionalnych, w tym centra handlowe Royal Wilanów (7000 mkw., planowane otwarcie w 2014 r.), Atrium Felicity i IKEA w Lublinie oraz Sukcesja w Łodzi.

Widocznym trendem jest także rozbudowa istniejących centrów. Szereg centrów tzw. pierwszej i drugiej generacji przechodzi obecnie modernizację, często związaną ze zmianą formuły i dodaniem nowych funkcji rozrywkowych. Jest to sposób na sprostanie zmieniającym się wymaganiom konsumentów, o czym mówił opublikowany wcześniej w tym roku raport z badania CBRE "Jak robimy zakupy - co myślą europejscy konsumenci". Badanie wykazało, że konsumenci oczekują od wizyty w centrum handlowym "doświadczeń zakupowych". Oprócz zakupów odzieży, elektroniki czy artykułów spożywczych chcą także zjeść obiad, zrelaksować się, czy obejrzeć film.

Nowe marki wchodzące na polski rynek często realizują politykę otwierania sklepów w prestiżowych lokalizacjach. Jednak dla tych, którzy za cel obrali Warszawę, wybór możliwości jest ograniczony ze względu na niezaspokojony popyt na powierzchnie handlowe. Odsetek wolnych powierzchni w cieszących się największą popularnością centrach jest bliski zera. Efektem jest widoczna obecnie fala modernizacji starszych domów towarowych i kamienic, w których następnie otwierają się sklepy, a na wyższych piętrach urządzane są biura, tak jak w przypadku budynku Chmielna 25, czy też domu towarowego Smyk w Warszawie.

Widać także stopniowe odżywanie niektórych rejonów w większych miastach Polski. Duże nadzieje wiązane są z ulicą Świętokrzyską w Warszawie. Wkrótce przejdzie ona modernizację wynikającą z planowanego na koniec 2014 r. uruchomienia drugiej linii metra, której stacja powstaje przy skrzyżowaniu Świętokrzyskiej z aleją Jana Pawła II. Dzięki temu Świętokrzyska może dołączyć do takich ulic jak Mokotowska, okolice Placu Trzech Krzyży w Warszawie, Floriańska w Krakowie, czy też Półwiejska w Poznaniu, które są dziś uważane za najlepsze ulice handlowe, wyróżniające się własnym, unikalnym charakterem i ciekawym wyborem sklepów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.