CBRE: Warszawie potrzebne są ulice handlowe

Autor: dlahandlu.pl 4 listopada 2014 12:10

Nieodzowność uchwalenia centralnej ustawy reprywatyzacyjnej, konieczność długofalowego planowania działań i ustalania celów przez władze Warszawy, intensywna współpraca Ratusza z inwestorami, stowarzyszeniami społecznymi i mieszkańcami, przywrócenie urzędu Naczelnego Architekta Miasta - to kluczowe wnioski płynące z debaty o ulicach handlowych, zorganizowanej przez CBRE.

Mimo dużego nasycenia krajowego rynku powierzchni handlowych w Polsce zagraniczne marki przejawiają duże zainteresowanie polskim rynkiem retail. Świadczą o tym dane, które ukazują coroczny wzrost wchodzących do Polski zagranicznych brandów - w 2011 r. były to 24 marki, w 2012 r. 30, w 2013 r. 31 zagranicznych marek - wynika z danych CBRE. 

- Zainteresowanie zagranicznych marek naszym rynkiem powierzchni handlowych mimo jego dużego nasycenia wynika z pozycji Polski, jako lidera rynku retail w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce jest nadal miejsce dla nowych centrów handlowych, a jednocześnie niewyczerpanym jeszcze tematem są ulice handlowe, które mogą i powinny stanowić alternatywę, a zarazem uzupełnienie oferty centrów handlowych, tak jak dzieje się u naszych zachodnich sąsiadów. Zagraniczne brandy, bardziej niż polskie firmy, skłonne są chętniej inwestować w ulice handlowe, wynika to zapewne z ich doświadczeń na rynkach zachodnich - mówi Joanna Mroczek, dyrektor marketingu oraz działu doradztwa i badań rynku w CBRE.

- Rozwój ulic handlowych w Warszawie napotyka na szereg ograniczeń. Jednym z nich jest różnorodna struktura własności wynikająca z zaszłości historycznych. Aby sytuacja uległa poprawie, należy rozpocząć od rozwiązania tego problemu, a następnie przyjąć model zarządzania ulicami handlowymi przez profesjonalne firmy, tak jak to ma miejsce w miastach Europy Zachodniej - stwierdziła Beata Kokeli, senior director działu powierzchni handlowych CBRE.

Ważnym punktem dyskusji była rola centrów handlowych w przestrzeni Śródmieścia. Uczestnicy debaty zgodzili się, że centra handlowe powinny być lokowane poza ścisłym centrum Warszawy. Karol Milczarski z Fenix Group stwierdził, że wpuszczenie centrów handlowych do centrum było dużym błędem ze strony władz Warszawy, ponieważ przyczyniło się do osłabienia handlu. Zwrócił jednocześnie uwagę, że rozmawiając o ulicach handlowych, należy pamiętać o traktowanej przez Ratusz po macoszemu prawobrzeżnej części stolicy.  

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.