Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

CBRE: Zamknięcie centrów handlowych w niedziele nie musi oznaczać katastrofy

Property News 2 września 2016 18:32

Zamknięcie centrów handlowych w niedzielę nie musi oznaczać katastrofy dla najemców oraz właścicieli nieruchomości - zapewnia Piotr Karpiński, dyrektor, Dział Zarządzania Nieruchomościami, CBRE.

Jak dodaje, po wprowadzeniu ustawy na pewno dojdzie do krótkotrwałego szoku konsumentów. - Po tym może nastąpić adaptacja zwyczajów zakupowych do zmienionych zasad funkcjonowania centrów handlowych. Takie zachowanie zaobserwowano np. na Węgrzech, gdzie po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę, klienci zaczęli więcej wydawać na zakupy w pozostałe dni tygodnia, co zrównoważyło zmniejszoną liczbę godzin otwarcia lokali handlowo-usługowych - komentuje Karpiński.

Duże zmiany czeka sama kwestia zarządzania centrami handlowymi. Chodzi tu przede wszystkim o zmianę struktury zatrudnienia w lokalach najemców, jak i w samej obsłudze centrum handlowego. - Będzie to oznaczało utratę pracy dla wielu osób - przestrzega.

- Z drugiej strony powinny się też nieco zmniejszyć koszty funkcjonowania centrów handlowych ze względu na mniejsze zużycie mediów, mniejszą liczbę roboczogodzin ochrony, sprzątania, obsługi technicznej itp. - dodaje Piotr Karpiński.

Otwarta pozostaje także kwestia zachowań konsumenckich. - Znakiem zapytania pozostaje, czy konsument, który był przyzwyczajony do niedzielnych zakupów, postanowi wydać pieniądze w inny sposób, czy powstanie jakaś niedzielna alternatywa zakupowa? Może sprzedaż internetowa na tym skorzysta? Wbrew nadziejom ustawodawcy, ciężko jest przewidzieć, czy klienci oraz pracownicy centrów handlowych zdecydują się na niedzielny relaks i czas poświęcony rodzinie - dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • janek 2016-09-04 20:22:38

    Nikt nikogo nie zmusza do robienia zakupów i pracy w niedzielę.Kiedyś żeby zarogić więcej to ludzie chcieli pracować w soboty lub niedziele.

  • konsument 2016-09-03 18:01:15

    CHORY POMYSŁ !

  • MAREK 2016-09-03 17:57:42

    BREDNIE !

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.