CDRL ze wzrostem przychodów o 10 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2019 09:36

CDRL, właściciel marki COCCODRILLO, wypracował w 2018 roku przychody na poziomie 251,3 mln zł wobec 229,3 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrosły o blisko 10 proc. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 proc. co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 23,4 mln zł i był wyższy od ubiegłorocznego o ponad 80 proc.



- Pracujemy nad umocnieniem marki Coccodrillo zarówno poprzez zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych jak i online. W dalszym ciągu optymalizujemy krajową sieć punktów handlowych, a rozwijamy zagraniczną – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA

Jednostkowo przychody spółki w 2018 roku wyniosły 231,6 mln zł i wzrosły rdr o 9,2 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 22,7 mln zł wobec 9,4 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrósł o ponad 140 proc. Spółka wypracowała o 17,2 proc. wyższy wynik EBITDA w wysokości 25,6 mln zł i 25,8 proc. wyższy EBIT, który wyniósł 24,1 mln zł.

Na koniec roku 2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach.

W listopadzie spółka zakończyła trwającą od lutego 2018 roku budowę nowej hali magazynowej. Budynek o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw. dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce w Polsce i za granicą. Nowa przestrzeń magazynowa usprawni kompletowanie towarów do wysyłki, a także umożliwi oferowanie szerszego wachlarza asortymentu, a dzięki optymalizacji procesów logistycznych skróci się czas dostawy towaru do klienta.

- Dzięki nowej hali magazynowej, którą oddaliśmy do użytku pod koniec ubiegłego roku możemy oferować online pełen wachlarz artykułów. Przez cały rok dostępna będzie kompletna oferta dla klientów wszystkich kanałów dystrybucji, a w szczególności w e-commerce, który jest jednym z najważniejszych elementów rozwoju naszej Grupy. Sprzedaż Internecie 2018 roku, w porównaniu do 2017 wzrosła o 42 proc. Osiągamy tak dobre wyniki dzięki nieustannej pracy nad udoskonalaniem platformy, dodawaniem nowych funkcjonalności oraz lokalizacji językowych – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA



Od stycznia 2019 roku Grupa CDRL jest właścicielem pakietu 74,9 proc. udziałów w DPM sp. z o. o. z Białorusi, właściciela sieci 46 multibrandowych supermarketów Buslik. Spółka jest liderem sprzedaży odzieży, zabawek i akcesoriów dziecięcych w tym kraju, posiada ok. 10-procentowy udział w rynku.

- Jako mocna Grupa z kompleksową ofertą dziecięcą chcemy jeszcze silniej rozwijać się za granicą i konsekwentnie zwiększać przychody ze sprzedaży. Przejęcie Buslika dało nam również dostęp do multibrandowego sklepu online, który przy wykorzystaniu naszego doświadczenia i wiedzy chcemy rozwijać, a następnie do 2020 roku, przenieść koncept na kolejne rynki w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA

Jako wzmocnienie oferty odzieżowej, spółka dokonała akwizycji Lemon Fashion, która oferuje odzież dziecięcą dedykowaną aktywności fizycznej. W ofercie spółki znajdują się marki Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoria Petit Bijou.



Na początku 2019 roku Grupa CDRL zwiększyła zaangażowanie w spółce Sale Zabaw Fikołki do 40 proc. Spółka chce dostarczać dzieciom kompleksową ofertę i być z nimi na każdym etapie ich życia – zapewniać rozrywkę, uczyć i dbać o podstawowe potrzeby. Współpraca jest okazją do stworzenia wspólnej oferty dla dzieci i rodziców a także pomoże w negocjacjach lepszych lokalizacji w przestrzeniach handlowych. Odzież marki Coccodrillo sprzedawana jest w każdym z siedmiu punktów Fikołków w Polsce.



W marcu br. spółka dokonała zakupu 70 proc. udziałów we wrocławskiej spółce Broel, renomowanego producenta czapek dziecięcych. Podobnie jak Coccodrillo, Broel pozycjonowany jest w segmencie premium. W ten sposób Grupa rozszerza ofertę dodatków i akcesoriów dziecięcych o czapki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    26,60

  • Śr

    18,67

  • Min

    13,87

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6556
Ilość aktualnych ofert: 296035

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.