Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

CeBRiS: Wrocławianie najczęściej robią zakupy w Biedronce

www.portalspozywczy.pl 2 września 2013 10:50

Agencja Badania Rynku CeBRiS przeanalizowała które markety i sklepy spożywcze wybierają najchętniej mieszkańcy Wrocławia. Bezsprzecznym zwycięzcą rankingu jest Biedronka, którą wskazało 21,13 proc. respondentów. Co piąty mieszkaniec Wrocławia kupuje nabiał, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce właśnie w Biedronce. Drugie miejsce zajął LIDL z udziałem procentowym świadomości marki na poziomie 17,98 proc.

Różnica w ilości wskazań przez ankietowanych jest zatem niewielka, wynosi trochę ponad 3 proc. Co ciekawe, na trzeciej pozycji uplasowały się sklepy osiedlowe, w których żywność kupuje 10,76 proc. wrocławian.

Znamy już liderów, poznajmy pozostałe marki sklepów i marketów spożywczych najczęściej wybieranych we Wrocławiu. Tesco - w tym sklepie żywność kupuje 8,27 proc. mieszkańców Wrocławia, Społem PSS - 6,04 proc., Carrefour - 5,12 proc., Alma - 3,94 proc., Piotr i Paweł - 3,67 proc., Kaufland - 2,89 proc. i Real z wynikiem 2,23 proc. Poza pierwszą dziesiątką, z udziałem procentowym świadomości marki niższym niż 2 proc., znalazły się: C.H Astra - 1,84 proc., E. Leclerc - 1,57 proc., Dino - 1,44 proc., Eko - 1,31 proc., Żabka - 1,18 proc. oraz Auchan - 1,05 proc.

Warto przyjrzeć się, jak wygląda sytuacja sklepów i marketów spożywczych w poszczególnych dzielnicach administracyjnych Wrocławia, takich jak: Śródmieście, Stare Miasto, Krzyki, Psie Pole i Fabryczna. Zacznijmy od Śródmieścia, tutejsi mieszkańcy najczęściej chodzą na zakupy żywnościowe do LIDLA - tę markę wskazało aż 21,55 proc. ankietowanych. Drugim w kolejności najchętniej odwiedzanym sklepem jest Biedronka (13,79 proc.), trzecie miejsce zajęły sklepy osiedlowe. Na czwartej, piątej i szóstej pozycji uplasowały się kolejno: Społem PSS (11,21 proc.), Tesco (8,62 proc.) i Carrefour (3,45 proc.).

Kolejna dzielnica Wrocławia, Stare Miasto - co czwarty mieszkaniec tego obszaru wybiera LIDLA (25,93 proc.), co piąty Tesco (20,99 proc.), 17,28 proc. ankietowanych robi zakupy w Biedronce, 11,11 proc. w Społem PSS i 3,7 proc. w Carrefourze. Co ciekawe, żaden z mieszkańców Starego Miasta nie wskazał sklepu osiedlowego.

Trzy najchętniej wybierane sklepy przez wrocławian są trzema najchętniej wybieranymi sklepami przez mieszkańców osiedla Krzyki, w takiej samej kolejności. Biedronkę wskazało 25 proc. ankietowanych, LIDLA 11,25 proc., a sklepy osiedlowe 6,88 proc. 6,25 proc. wrocławian kupuje żywność w Carrefourze, 5 proc. w Społem PSS i 3,75 proc. w Tesco.

Mieszkańcy Psiego Pola najczęściej kupują nabiał, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce w Biedronce (24,04 proc.), w sklepach osiedlowych (18,03 proc.), w LIDLU (16,39 proc.) oraz w Tesco (6,01 proc.). Mniej niż 2 proc. respondentów wybiera Carrefoura (1,64 proc.) czy Społem PSS (1,09 proc.). A jak jest z mieszkańcami dzielnicy Fabryczna? Najchętniej kupują w Biedronce (21,43 proc.), w LIDLU (19,2 proc.) oraz w sklepach osiedlowych (10,27 proc.). Czwartą pozycję zajęły ex aequo Tesco i Carrefour z notami 8,48 proc. Najrzadziej wybierane jest Społem PSS - ten sklep wskazało 6,25 proc. respondentów.

Reasumując, Biedronka utrzymuje pozycję lidera w dzielnicach Krzyki (25 proc.), Psie Pole (24,04 proc.) oraz Fabryczna (21,43 proc.), podczas gdy w dzielnicach Stare Miasto i Śródmieście to LIDL plasuje się na pierwszym miejscu z notami 25,93 proc. i 21,55 proc. Warto zwrócić uwagę, że w przypadku Starego Miasta wysoką, drugą pozycję zajęło Tesco - wskazało go 20,99 proc. ankietowanych, natomiast w przypadku Psiego Pola drugie miejsce należy do sklepów osiedlowych - wybrało je 18,03 proc. respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.