Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Centra dystrybucyjne muszą sprostać wymaganiom wielokanałowej sprzedaży

Autor: Paweł Kujawa, konsultant, Międzynarodowa Grupa Doradczo-Inżynierska Miebach Consulting 23 sierpnia 2016 09:44

Wymagania konsumentów wymuszają na firmach spożywczych konieczność zweryfikowania podejścia do produkcji oraz dystrybucji wyrobów gotowych. Dynamiczny wzrost liczby indeksów (SKU), połączony ze wzrostem działalności promocyjnej, wykorzystanie wielokanałowości sprzedaży (omnichannel) i zwiększona współpraca w ramach łańcucha dostaw, to tylko niektóre z wyzwań - wynika z raportu "Doradztwo i outsourcing, czyli recepta na poprawę jakości procesów logistycznych".

Jako główne trendy w branży raport wskazuje m.in.: ściślejszą współpracę między wszystkimi stronami łańcucha dostaw w celu minimalizacji kosztów i zapasów oraz zapewnienia wyższego poziomu świadczonych usług; przemodelowanie sieci łańcucha dostaw w celu integracji oddziałów i wzrostu szybkości dostaw; zmianę w tradycyjnym postrzeganiu roli magazynu, jakim jest tworzenie buforów, na rzecz centrów dystrybucyjnych zdolnych sprostać wymaganiom stawianym przez wielokanałowość sprzedaży.

Autorzy wskazują na konieczność budowy bardziej efektywnych centrów dystrybucyjnych oraz projektowania procesów dla szybko rozwijających się obiektów zgodnie z globalnymi wymaganiami oraz lokalnymi potrzebami.

Ważne jest usprawnienie planowania łańcucha dostaw oraz przyśpieszenie cykli produkcyjnych, aby sprostać wyzwaniom związanym ze zmiennością popytu oraz dynamicznym wzrostem liczby indeksów (SKU).

We wszystkich sektorach, od napojów poprzez produkty mleczne, towary paczkowane aż do przemysłowych dóbr konsumpcyjnych możemy zaobserwować znaczne zainteresowanie wyżej wymienionymi aspektami. Konsolidacja firm na poziomie globalnym znajduje odzwierciedlenie w globalnym podejściu do optymalizacji logistyki. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.