Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Centra handlowe Atrium w Polsce wygenerowały dochód z najmu w wysokości 91,5 mln euro

Autor: dlahandlu.pl 11 marca 2015 11:07

Spółka Atrium European Real Estate ogłosiła wyniki za czwarty kwartał oraz okres dwunastu miesięcy zakończony 31 grudnia 2014 r. Wartość rynkowa portfela dochodowego Atrium w Polsce obejmującego 24 nieruchomości (stanowiącego 55,5 proc. portfela rentownych nieruchomości spółki o łącznej wartości 2,6 mld euro, na który składają się 153 aktywa) wyniosła 1,4 mld euro (w 2013 r.: 1,2 mld euro).

W porównaniu z rokiem ubiegłym polski portfel Atrium wygenerował w 2014 r. wzrost dochodu brutto z najmu (GRI) o 15,5 proc., do poziomu 91 mln euro, i wzrost dochodu netto z najmu (NRI) o 15,6 proc., do poziomu 91,5 mln euro. Wzrost spowodowany został nabyciem w 2013 roku Galerii Dominikańskiej, otwarciem w marcu 2014 r. centrum handlowego Atrium Felicity w Lublinie i nabyciem centrum handlowego Focus Mall w Bydgoszczy w październiku 2014 r.

Komercjalizacja wszystkich obiektów portfela utrzymuje się na wysokim poziomie i wyniosła 97,6% na koniec okresu.

Grupa Atrium to jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Na dzień 31 grudnia 2014 r. w rękach Grupy znajdowały się 153 centra i nieruchomości handlowe w siedmiu krajach o wartości rynkowej 2,6 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto wynoszącej 1,4 mln mkw. W 2014 r. firma Atrium odnotowała przychody z najmu brutto w wysokości 214.5 mln euro.

W Polsce Atrium posiada 24 działające obiekty handlowe. W skład portfela firmy wchodzą m.in. centra handlowe Atrium Reduta, Atrium Promenada, Atrium Targówek w Warszawie, Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Focus Mall w Bydgoszczy, Atrium Mosty w Płocku, Atrium Biała w Białymstoku, Atrium Copernicus w Toruniu, Atrium Koszalin w Koszalinie, Atrium Molo w Szczecinie, Atrium Kasztanowa w Pile, Atrium Plejada w Bytomiu oraz Atrium Felicity w Lublinie. Pod koniec listopada ub. r. sfinalizowana została transakcja przejęcia 24. obiektu - Focus Mall w Bydgoszczy. Łącznie spółka posiada w Polsce 520 tys. mkw. powierzchni najmu brutto.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Najemca Mirka 2015-06-02 20:46:28

    Witam.

    Muszę się z Państwem podzielić wiadomościami , jak to wiodąca spółka postępuje z najemcami. Jak wcześniej wspomniałam , lokal handlowy wynajmuję od ponad 9 lat.

    Jestem jedyna , która przeciwstawiła się Atrium . Jak wcześniej Państwu pisałam przez 5 lat w zimie , kiedy temperatura na dworze

    była ujemna ja w sklepie miałam 11 do 13 stopni ciepła . Warunki super!!! W normalnych warunkach musi być 18 stopni!!!!

    Zalewany towar przez 9 lat przez poszycie dachu.

    Rozbudowa cały rok 2014 . Zniszczony towar ( zasypywany białym pyłem z budowy ) na kwotę około 170.000, 00 tysięcy netto .

    Spisywane protokoły przez Dyrekcję , robione zdjęcia i wszystko szło

    do teczki przeznaczonej na moje dokumenty w sekretariacie,ZAMIAST przekazać do Firmy Ubezpieczeniowej .

    Koniec rozbudowy . W 2015 roku rozpoczęto wymianę płytek w całej Galerii ( starej części ) a następnie zaczęto wymieniać sufit.

    Możecie Państwo sobie wyobrazić co ZNOWU działo się w moim sklepie z moim towarem , tym bardziej ,że sklep mieści się przy wejściu - wyjściu z Galerii. Podmuch wiatru przy wiecznie otwierających się drzwiach powodował , że szaro - biały pył osadzał się na moim towarze !!!

    1.06.2015 roku Dyrekcja ZAMKNĘŁA główne drzwi wejściowe przy moim sklepie. Mój sklep mieści się w kącie przy drzwiach wejściowych i jest niewidoczny dla klientów , którzy chodzą po Galerii.

    Mam okazję pisać ,ponieważ siedzę w danej chwili i czekam na klientów , którzy nie mogą do mnie trafić.

    Okazało się , że Dyrekcja zostawiła możliwość "wychodzenia " "klientom wyjściem AWARYJNYM i to koło mojego sklepu.

    Hałas , stukanie tymi drzwiami , które nie są dostosowane do codziennego użytku , tylko w nagłych przypadkach jest koszmarem .

    Co ja tym ludziom zrobiłam , którzy się tak na mnie wyżywają.

    Jest to bardzo przykre , że Polak Polakowi takie świństwa robi !!!

    Czynsz płacę regularnie przed terminem za warunki tak koszmarne !

    Wynajęłam Kancelarie , ponieważ nie mam siły sama walczyć.

    Ciąg dalszy za kilka dni .

  • Najemca - Mirka 2015-03-12 07:18:07

    cd.

    Od 3 lat stoję za ladą 7 dni w tygodniu po 8 - 12 godzin dziennie!!!!

    Mam Panią na 1/2 etatu . Był okres gdzie przez 5 miesięcy byłam kompletnie sama . A rok temu przez 3 miesiące pracowałam po 12 godzin

    przez 7 dni w tygodniu . Życia prywatnego nie mam . Moja 10 letnia

    kochana córeczka nie widzi własnej mamy !!!!!!

    Wychodzę z domu o godzinie 8.00 i wracam 21.45 .

    Od lutego 2014 roku do wczoraj - czyli 11.03.2015 można powiedzieć , że codziennie musiałam dodatkowo OKRYWAĆ cały towar w sklepie folią ( zabezpieczenie towaru przed zakurzeniem - wykonywane były prace budowlano - remontowe w nocy ) co zajmowało codziennie 40 minut .

    Jak wcześniej wspominałam pisma dotyczące obniżenia czynszu

    nie były brane pod uwagę !!!!!

    Jak Państwo widzą mój KOMENTARZ w takich warunkach ja pracuję !!!!!! Czynsze wykańczają wszystkich najemców !!!!!

    O problemach STRACH mówić do Dyrekcji , ponieważ jest jedna odpowiedź : jest Pani jedyna , która ma problemy !!!!!



    Chciałam dodać , że jestem poważnie chora . Mam guza w przysadce

    mózgowej . Jestem pod stałą kontrolą wspaniałych profesorów z Bydgoszczy i Warszawy . Mam zakaz stresu , nerwów . Tak ciągle

    powtarza mi profesor ze szpitala na Bielanach w Warszawie i szpitala

    Wojskowego w Bydgoszczy . O moim stanie zdrowia Pani Dyrektor doskonale wie . I co z tego ?

    Chciałam Państwu pokazać jak wygląda wynajęcie lokalu w galeriach . Przed podpisaniem umowy jest wszystko pięknie , po podpisaniu - BRAK SŁÓW !!!!!!

    Zapraszam wszystkich zainteresowanych do czytania bloga :

    PRZELICZENI - kliknij " O PRAWDĘ ".

    Tam się Państwo dowiecie o najemcach jakie mają PROBLEMY !!!!!!

    Jestem wykończona , zmęczona ale co !!!!! My " prywaciarze " musimy pracować !!!!!

  • Najemca - Mira Łukaszewic 2015-03-11 19:38:51

    Witam .

    Jestem najemcą Atrium Copernicus . Czytając ten artykuł nie wierzę

    własnym oczom . Od ponad 9 lat wynajmuję powierzchnię na sklep .

    W swojej ofercie posiadam towar bardziej luksusowy ( jak na Toruń )

    w postaci zachodnich butów ( cena w sklepie ok. 500,00 złotych ) , torebek ze skóry , portfeli . Mój sklepik , bardziej butik mieści się przy

    wejściu do galerii.

    Przez pierwsze 4 lata w okresie zimowym , kiedy na zewnątrz temperatura wynosiła - 10 stopni w moim sklepie temperatura była między 11 a 13 stopni ( mierzona przez pracowników galerii na co są dowody na piśmie ). Kiedy to w 2010 roku w listopadzie nie wytrzymałam i ponownie zgłosiłam , że nie wytrzymuję tak niskiej temperatury , otrzymałam od Dyrekcji odpowiedź : to nie Meksyk aby

    miała Pani ciepło ". Widząc moje zdenerwowanie postawiono mi przed sklepem DMUCHAWĘ !! Pomogło !!!! Wizerunek galerii - SUPER !!!

    Kolejna sprawa to " dziurawy dach " . Przez 9 lat przy większych opadach deszczu lub też leżącym śniegu na dachu GALERII- dochodziło w moim sklepie do licznych zalań towaru .......

    Kolejna sprawa - ROZBUDOWA GALERII . KOSZMAR !!!!!

    Przez otwory w suficie ( wymóg budowlany przy odbiorze sklepu ) wpadał biały pył z budowy . Towar notorycznie był zasypywany białym pyłem !!!!! Tak trwało prawie cały rok 2014 . Zakończono rozbudowę , zaczęto

    wymieniać PŁYTKI na podłodze w STAREJ CZĘŚCI GALERII !!!!!

    Wieczny kurz , wieczny brud !!!!! Pisanie do Dyrekcji Atrium Copernicus o obniżenie CZYNSZU kończyło się na niczym ( wolę o tym nie pisać ). Zniszczony towar ( skóra zasypywana wielokrotnie wapnem ulega wysuszeniu co wychodzi podczas użytkowania - pęka ) leży w magazynie i czeka aż Firma Ubezpieczeniowa podejmie decyzję ( trwa to już 6 miesięcy !!!!!!!!

    Od 3 lat proszę o zmianę LOKALU w innym miejscu !!! Nie doczekałam się !!!!! A rotacje lokali były , tylko nikt mnie o tym nie powiadomił !!!! Wolała Dyrekcja wynająć obcym niż " swojemu " zaproponować . Ja to rozumiem , bo " którz by chciał tak beznadziejny lokal ZA TAK WYSOKI CZYNSZ !!!!!!

    Jutro , czyli 12.03. 2015 roku OTWACIE NOWEJ DOBUDOWANEJ części galerii . Wszyscy z Dyrekcji bardzo się cieszą , tylko ja " jestem u kresu wytrzymałości "

    Wejście przy moim sklepie ma być zamknięte do końca maja 2015 roku . Dla mnie to katastrofa , ponieważ mój sklep jako jedyny w całej galerii mieści się na uboczu i zamknięcie wejścia spowoduje brak klientów a co idzie za tym brak obrotów !!!!!!!

    Po przejściu APARTU do nowej części - przy moim sklepie ciemnica. PUSTOSTAN odstrasza ludzi , wprowadza w błąd . Ludzie

    chodząc głównymi alejami nie mają pojęcia , że w KĄCIE może być jakiś jeszcze sklepik . Wiele dużych , sieciowych sklepów przeszło do nowej części . W Starej części widnieją ogromne pustostany na których napisy " wkrótce otwarcie " .

    GALERIA doprowadziła mnie do RUINY finansowej !!!!!!



    Ten artykół doprowadził mnie do wciekłości !!!!!!! Kosztem takiego

    DROBNEGO najemcy jakim jestem ja GALERIA się wzbogaca !!!!!!

    Co się dzieje w Naszej Cudownej Polsce !!!! Co się dzieje z ludźmi , którzy pracują dla właścicieli galerii z zachodu ................

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.