Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Centra handlowe dzielą klientów m.in. na zakupoholików i supermarketowiczów

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2015 20:14

Centra handlowe dzielą klientów m.in. na zakupoholików i supermarketowiczów fot JLL, Style zakupowe klientów

30 proc. klientów robiących galeriach handlowych to tak zwani entuzjaści – osoby, które bardzo lubią spędzać czas i robić zakupy centrach. Pozostałe 70 proc. stanowią bywalcy, czyli osoby mniej zaangażowane – wynika z raportu Entuzjaści i bywalcy. Generacja X i Y w Galeriach handlowych przygotowanego przez JLL oraz Atrium European Estate.

JLL i Atrium podkreślają w swym raporcie, że można mówić o charakterystyce pychograficznej klientów galerii handlowych.

W świetle raportu u polskich konsumentów można wyróżnić 5 zasadniczych styli zakupowych. Dwa z nich charakteryzują entuzjastów, pozostałe występują w przypadku bywalców.

Wśród entuzjastów mamy do czynienia z zakupholikami (18 proc.) oraz mulitiuserami (12 proc.).

Pierwszy styl charakteryzuje osoby, które często odwiedzają galerie handlowe – raz w tygodniu lub częściej - oraz lubią robić zakupy, szczególnie zaś ubraniowe. Zakupoholicy udają się do centrów handlowych w poszukiwaniu okazji i promocji, ale także poszukać inspiracji zakupowych. Często robią zakupy impulsowo, czasem kupują tylko po to, aby sprawić sobie przyjemność. Lubią wydarzenia oraz gdy w obiektach handlowych pojawiają się nowe sklepy.

Zakupoholicy deklarują skłonność do robienia zakupów nieprzemyślanych, często kupują coś, czego nie planowali. Mają smartfony oraz korzystają z bezpłatnego internetu w centrum handlowym. Zakupoholicy to przede wszystkim osoby młodsze, średniozamożne.

Multiuser odwiedza centra handlowe głownie raz w tygodniu i częściej, idąc w poszukiwaniu okazji i promocji, ale częściej korzystając z oferty rozrywkowej.

Osoby te mają skłonność do zakupów impulsowych i kupowania dla przyjemności. Podobnie jak zakupoholicy lubią wydarzenia i promocje, jednak ze wszystkich wyróżnionych stylów zakupowych są najbardziej towarzyscy, aktywnie spędzają czas oraz najczęściej ze wszystkich uprawiają sport.

Wśród bywalców wyróżnić można towarzyskich okazjonalnych (29 poc.), niezaangażowanych shopperów (21 proc.), a także zadaniowych supermarketowiczów (20 proc.).

Typ towarzyski okazjonalny traktuje wypad do centrum jako rozrywkę towarzyską i z tego powodu udają się tam z jasno sprecyzowanym celem. Dość często odwiedza galerię handlową, aby zrobić zakupy spożywcze oraz ubraniowe, ale także spędzić wolny czas.

Rekomendacja znajomych mają dla nich mniejsze znaczenie podczas dokonywania decyzji zakupowej. Osoby te rzadko deklarują skłonność do zakupów nieprzemyślanych, ale połowie z nich zdarza się je robić często. Grupę tę tworzą osoby mniej zamożne w różnym wieku.

  • JUWA 2015-10-15 18:18:46

    Temat bardzo na czasie - niestety chyba dziś ten problem jest nadal bagatelizowany i raczej traktujemy go jako nieszkodliwe fanaberie niż chorobę i uzależnienie.Dla zainteresowanych znalazłam troche fajnych informacji, które uzupełniają artykuł na blogu Ośrodka Terapii w Janowcu terapiawjanowcu.pl

    uzupełniają informacje z artykułu i może sie komus przydadzą :)

  • kasia 2015-09-17 20:48:35

    No ja za temat się na poważnie birę, bo niestety wydaję za dużo. Otworzyłam konto getin up, mam kartę z wyświetlanym stanem konta więc zanim coś kupię sprawdzam ile realnie mam na koncie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.