Centra handlowe ewoluują w obiekty "Lifestyle"

Autor: dlahandlu.pl 31 lipca 2018 13:53

Centra handlowe ewoluują w obiekty "Lifestyle" fot. Trilux

Vaughan Rowsell z Vend formułując swoje przewidywania dla branży retail na 2018 rok, stwierdził, że o ile przymusowe sprawunki klienci będą dzięki technologii załatwiać szybciej i łatwiej, w coraz większym stopniu konsumenci będą wymagać od handlowców zaspokajania ich potrzeby wrażeń.

Dzięki upowszechnieniu technologii takich jak elektroniczny asystent będący w stanie zamówić za nas produkty spożywcze czy chemię gospodarczą z dostawą do domu, „przymusowa” część zakupów zredukuje się do minimum. Do sklepów będziemy chodzić nie dlatego, że czegoś nam potrzeba, lecz raczej po to, by odkryć nowe, interesujące produkty, spędzić miło czas i przeżyć coś ekscytującego.

W Stanach Zjednoczonych w 2014 roku centra handlowe stawały się kluczowymi ośrodkami aktywności społecznej i miejscem spotkań konsumentów. Wymiernym dowodem na taki stan rzeczy miał być rosnący kosztem tradycyjnych obeiktów odsetek sklepów zorganizowanych w formie „Lifestyle Center” – deptaków, przy których mieszczą się zarówno specjalistyczne sklepiki, jak i miejsca rekreacji.
Firma L&T, od przeszło stu lat hołduje zasadzie „nie tylko kupować modę, ale również jej doświadczać”. W zgodzie z tymi hasłami w marcu 2018 r. otwarto centrum handlowo-sportowe. Sklepy z odzieżą, obuwiem i specjalistycznymi akcesoriami umieszczono w jednym obiekcie wraz ze ścianką wspinaczkową, generatorem fal do surfingu oraz ośrodkiem fitness. By podkreślić multifunkcjonalność przestrzeni, część placówek wychodzi z typowych dla galerii handlowych ram architektonicznych, eksponując produkty także w holu. Jego centralnym punktem jest wielokondygnacyjna, sześciokątna galeria z widokiem na położony na najniższym poziomie zbiornik z generatorem fal. Pomiędzy prowadzącymi na jego brzeg klatkami schodowymi umieszczono dodatkowe miejsca do siedzenia, a bezpośrednio przy nim – leżaki i stojaki na deski surfingowe.

Wykorzystano rozwiązania oświetleniowe zapobiegające nieprzyjemnym olśnieniom, z modułami gwarantującymi bardzo dobre odzwierciedlenie barw.  – W ciągu ostatnich pięciu lat oświetlenie diodowe bardzo zyskało na popularności. Dziś jest domyślnym wyborem inwestorów nie tylko w przemyśle, ale także w placówkach handlowych. Czynnikami decydującymi dla jego upowszechnienia były rosnąca dostępność, efektywność energetyczna oraz wysoka kompatybilność z układami sterującymi – mówi Filip Gabryelczyk. – Oprawy jak te zastosowane w witrynach L&T osiągają skuteczność na poziomie 147 lm/W i bardzo dobrze sprawdzają się w systemach zarządzania oświetleniem – podsumowuje menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.