Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Centra handlowe inwestują w części rozrywkowe, które mają przyciągnąć więcej klientów

Autor: PAP 3 marca 2015 18:18

Po bardzo dobrym dla rynku nieruchomości 2014 r. nadal widać wzmożoną aktywność deweloperów, kupujących i inwestorów w sektorze magazynowym, biurowym, handlowym i mieszkaniowym - twierdzą eksperci EY.

Eksperci EY przedstawili swoją ocenę roku minionego oraz prognozę na 2015 r. w raporcie "Poland. The real state of real estate", który został zaprezentowany we wtorek w Warszawie.

Policzyli oni, że rynek inwestycji na rynku nieruchomości komercyjnych (sektor biurowy, handlowy i magazynowy) w Polsce w ub. roku osiągnął wartość 3,1 mld EUR - jest to drugi najlepszy wynik od rekordowego 2006 r. Największa aktywność inwestorów dotyczyła biur i magazynów. Coraz częściej są to inwestorzy z polskim kapitałem. Jednak głównymi graczami są międzynarodowe fundusze inwestycyjne, firmy ubezpieczeniowe i banki inwestycyjne. Także na rynku mieszkaniowym widoczny był powrót zakupów w celach inwestycyjnych dzięki m.in niskim stopom procentowym, a także stabilnym cenom mieszkań.

Ożywienie dotyczy też rynku nieruchomości handlowych. Mimo że największe centra handlowe powstają w dużych aglomeracjach, zainteresowaniem inwestorów cieszą się też mniejsze miasta, takie jak Leszno, Kalisz czy Zielona Góra. W minionym roku oddano w Polsce do użytku 450 tys. m2 powierzchni handlowej. Największe inwestycje, których zakończenie budowy planowane jest na lata 2015-2016, to Galeria Posnania w Poznaniu, Zielone Arkady w Bydgoszczy, Tarasy Zamkowe w Lublinie i Sukcesja w Łodzi. 

"Obecnie na tym rynku możemy mówić o kilku trendach. Deweloperzy nadal inwestują w mniejszych i średniej wielkości miastach. Z drugiej strony powstają niewielkie centra handlowo-usługowe do 5000 m2. Jeśli chodzi o istniejące duże centra, to tutaj utrzymuje się trend ich rozbudowy i unowocześniania. Rosną części rozrywkowe centrów handlowych, które mają przyciągnąć więcej klientów, szczególnie tych, którzy wolą zakupy przez internet. Zauważalne jest również przenikanie się rynku zakupów internetowych z tradycyjnym, powstaje coraz więcej tzw. pop-up stores, czyli sklepów otwieranych tylko na pewien czas, oferujących marki znane dotychczas wyłącznie z internetu" - mówiła Anna Kicińska, lider Grupy Doradztwa Nieruchomości EY w regionie CSE (Europy centralnej i południowej).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.