Centra handlowe liczą na wzrost sprzedaży w związku z programem 500+

Autor: Rzeczpospolita 14 stycznia 2016 09:33

Frekwencja w polskich centrach handlowych powinna być zbliżona do tej z 2014 roku, a to przede wszystkim dzięki dobrym rezultatom w drugiej połowie roku - podaje  Rzeczpospolita.

Jak podaje Rzeczpospolita dobry wynik z grudnia pokazuje, że popyt konsumentów zaczyna się stopniowo odradzać. Centra handlowe to przede wszystkim miejsce robienia zakupów niespożywczych. Dziennik przypomina, że ich obroty już kilka lat temu przekroczyły poziom 110 mld złotych, a sklepy działające w centrach zatrudniają ponad 400 tys. osób.

Anna Wysocka, dyrektor wydziału powierzchni handlowej w JLL podaje, że do początku grudnia ubiegłego roku oddano do użytku obiekty handlowe o łącznej powierzchni 650 tys. mkw., to jest 33 proc. więcej niż przed rokiem. W budowie pozostaje kolejnych 566 tys. mkw., z czego aż 94 proc. przypada właśnie na centra handlowe.

Rzeczpospolita informuje, że handlowcy oczekują utrzymania pozytywnego trendu, co jest związane m.in. z rządowym programem wsparcia finansowego dla rodzin z dziećmi. Obawy wiążą się jednak z planowanym wprowadzeniem podatku obrotowego.

 Cały tekst czytaj w czwartkowym wydaniu Rzeczpospolitej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.