Centra handlowe z dominującą ofertą spożywczą notują spadki odwiedzin

Autor: dlahandlu.pl 20 grudnia 2018 19:24

W ciągu ostatnich 4 tygodni, 130 centrów handlowych monitorowanych przez Retail Institute, odnotowało 33,5 miliona wizyt, tj. o 0,18% więcej niż w poprzednim roku. Tym samym jest mało prawdopodobne, aby wynik grudniowy skompensował straty branży handlowej i usługowej spowodowane wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele.

„W tym roku wyraźnie widzimy wpływ akcji wyprzedażowej Black Friday oraz Cyber Monday na grudniowe wyniki centrów i sieci handlowych. Część klientów przeniosła swoje zakupy do sieci, która oferowała już nie tylko darmowe dostawy, ale i gwarancję dostarczenia przesyłek do świąt. W dużych miastach niezwykle popularne stały się natomiast świąteczne targi i kiermasze, które lokalnie stały się alternatywą dla oferty centrów handlowych”, powiedziała Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

W okresie od 3 do 16 grudnia 2018 roku, klienci najchętniej odwiedzali centra duże i bardzo duże, które odnotowały +10,67% wzrost odwiedzin w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Głębokie spadki liczby odwiedzin odnotowały centra: małe (-10,32%) i średnie (-12,09%) oraz te, mające dominującą ofertą spożywczą (-11,07%).

„Z niepokojem przyglądamy się tegorocznym wynikom centrów i sieci handlowych. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2018 roku obroty centrów handlowych w Polsce były o 0,4% niższe niż w analogicznym okresie 2017 roku. Jednocześnie czynsze i koszty wspólne sieci handlowych wzrosły w tym samym czasie o 5,1%. Jesteśmy dalecy od tego aby tłumaczyć spadki odwiedzalności oraz obrotów pogodą czy wzrostem sprzedaży w internecie. W marcu, wspólnie z przedstawicielami największych firm modowych w Polsce zastanowimy się nad czynnikami mającymi kluczowy wpływ na przyszłe wyniki branży”, powiedziała Anna Szmeja, prezes RI.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 847

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 403880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.